Monday, June 30, 2014

我就是寶庫 I am the Treasure Trove

English Translation inserted by Lotuschef


http://www.tbsn.org/chinese2/article.php?classid=251&id=8939&keyword=&backpage=0&page=0

蓮生活佛著作盧勝彥文集240_打開寶庫之門——盧勝彥的祕密口訣

打開寶庫之門(序)
Opening the Doors of Treasure Trove

在這本書裡,我要告訴大家的是,我就是這本書裡的男主角,我就是寶庫。

為什麼是寶庫?



我告訴大家幾個原因:
  其一:Firstly:
  我是天賦。[天赋 tiān fù
(1) [innate; inborn; be endowment by nature]∶天资;资质。 数学方面的才能…主要来自天赋
(2) [native; gifted]∶ 生来具有的;禀受于天的]

當我的天眼打開了,我看見自己原來是「蓮花童子」,又到了「摩訶雙蓮池」,那是蓮花童子的淨土。
When my Heavenly eye opened, I saw my original self the [Padmakumara], also visited [Maha Twin Lotus Pond], that is Pureland of Padmakumara.

  我寫偈:
  法身原在天外天。
  古塔舍利卻在前。
  只為人間大事業。
  化身僧人且流連。

  蓮花童子是誰?
是蓮花手菩薩、項光童子、寶意童子、寶上童子、白蓮花王、大白蓮花童子。……
  是「華光自在佛」。

  由於有這種天賦,所以我是寶庫。
Because of inherently being Gifted, that is why I am Treasure Trove.

  其二:Sedondly:

  我是相應者。I am a True Yogi.

  我具備了修行的緣份,修「資糧道」、修「加行道」、修「見道」、修「真道」、修「究竟道」。
I have potential affinity to cultivate, [Resource Path], [prayoga-ma^rga], [見道 darśana- mārga,又作見地], [True Path], [Ultimate Affirmed / Realised Path].

  密教修「生起次第」圓滿。
[生起次第,梵语名称是“邬巴底札玛”(utpattikrama),意为使生长或创新。means to grow or to create new.]

  密教修「圓滿次第」圓滿。
[圆满次第(梵语名shavannakrama),音译为“奢婆那札玛”,藏传佛教术语,为无上瑜伽部的高阶禅定修持法门,相当于唐密中的金刚界密法。
Term for Tantrayana/ Vajrayana practice belonging to 无上瑜伽续(梵文:Anuttarayoga Tantra,藏文:bla na med pa'i rgyud) cultivation. ]


  相應了「加行法」、「上師法」、「本尊法」、「金剛法」、「無上密」、「大圓滿」。
After successful Yoga of [prayoga-ma^rga], [Guru Yoga], [Principal Yidam Yoga], [Dharmapala Yoga], [Maha Yoga], [Maha Perfection Yoga].

  我這一生,只有「修行」、「寫作」、「弘法」。
My whole life contains only [Cultivation], [Writing], [Propagating Dharma].

  我相應了「瑤池金母」、「阿彌陀佛」、「地藏菩薩」。……
I have yoga with [Golden mother of the Yao Pond], [Amitabha Buddha], [Ksitigarbha Boddhisattva].

  由於我是相應者,所以我是寶庫。
I am a True Yogi, that is why I am a Treasure Trove.

  其三:Thirdly:

  我是明心者。I am a person that Comprehend Heart.

  明心就是開悟,我明白「一切有為法,如夢幻泡影,如露亦如電,應作如是觀。」
Comprehend Heart means Enlightenment, I comprehend [Everything have their methods or theory, just like dreams and bubble images, like dews which are like electric current, should have this viewpoint.]

我明白「過去心不可得」、「現在心不可得」、「未來心不可得」。根本無所得。
I comprehend [Nothing to attain from Heart of the past], [Nothing to attain from Heart of the present], [Nothing to attain from Heart of the future]. Originally nothing to attain.

  我明白「空性」。I comprehend [Void nature].

  我明白「滅寂」。I comprehend [Nirvana - 寂灭 即 涅槃 (Buddhist term)]

  我明白「天上天下,唯我獨尊」。
I comprehend [Above and Below Sky, I reign supreme]

  我明心之後,知道原來是一元,不是二元對立。
Upon Enlightenment, I realised Only One source and not Two opposing sources.

是絕對,而非相對。
Is Absolute and Not Opposites.

  明心之後,萬念皆寂,一切皆泯。這才是普空寂,這才是恒在、不審。
  這種大智慧,少人知之,所以我是寶庫。
This type of Great wisdom, very few people know of, Thats why I am a Treasure Trove. 

  其四 4th:
  我是見性者。[I am one that have sighted Original Buddha Nature].

  「明心」是理上的,而「見性」是事上的。理是理論,事是實修。
[Comprehend Heart] is the Theoretical part, and [sighting Buddha nature] is the materialisation part.
Theoretical is the Theory.
Materialisation is the Diligent cultivation.


  佛門廣大,教派繁多,各宗各派,皆有各自的修持法門。
以密教來說,「大圓滿」、「大手印」、「大威德」、「大圓勝慧」這四大法,我均潛修四十年。

  我見證佛性。
  這種「見證佛性」,世間少有,所以我是寶庫。
This typr of [Affirmed Buddha Nature], very few possess in this realm, therefore I am a Treasure Trove.

  最後,我要告訴大家的是:
Lastly, Let me tell all of you that:

  在我的「慧眼」之中。人間、生命、宇宙、因果、輪迴、涅槃、一切一切,全是一個「大夢幻」。
Within my [Wisdom Eye], Sentient realm, Life, Universe, Karma, Samsara, Nirvana, All of everything, All in fact is [ A great big imaginary dream].

  我找到的,是佛法的終極,到了終極,連佛法也不是。
I found the Ultimate peak of Buddha Dharma, at this peak, even Buddha Dharma is not it.

我有無窮盡的神通及微妙的覺受。
I have infinite Astral or Transcendental Powers and subtle feel.

所以我的智慧,使我一生無憾!

Therefore my Wisdom, enable me to have no regret in my life.

  您若讀了這本書。
  您也會一生無憾。
  讚歎啊!
  讚!

No comments:

Post a Comment