Thursday, November 26, 2015

三世比丘 Monk For 3 Lifetimes





蓮生活佛 > 師尊文集 > 250_未卜先知
Uncanny Insight into the Unknown


三世比丘


記得我年輕的時候,照了一張照片,我理了一個大平頭,身著黑色海青,外披菩薩戒戒衣,雙手結「定印」,站立著。
(那時候,我長得眉清目秀)
這張照片,是我受菩薩戒時的紀念照片。

我記得:
如學禪師在南投建立了「碧山巖」寺,碧山巖啓建「在家菩薩戒。」
迎請三大戒師:
慧三老和尚。
賢頓老和尚。
覺光老和尚
因此,三位老和尚,是我(蓮生活佛盧勝彥)的授戒師父。

在三位戒師父之中的慧三老和尚,曾傳授我「穢跡金剛法」。
賢頓老和尚傳授「無相念佛」法。
覺光老和尚比慧三、賢頓年輕,是相貌很好的一位比丘


我三十八歲時,六月十六日,移民美國西雅圖,是年是一九八二年。
大約過了三年後,一九八五年。
據說我的戒師父,覺光老和尚,有一棟房子,在西雅圖的「摩瑟島」上。
我與蓮火上師等,經過林兹小姐的引見,去見了覺光老和尚。
老和尚看見我來,非常高興,相談甚洽,非常的投緣。
老和尚送我二個「青瓷花瓶」,是很大的青瓷花瓶。
到了今天,這二個「青瓷花瓶」仍然在「南山雅舍」的客廳,方方正正的擺著。



我曾邀請「覺光老和尚」參觀我們修建的「西雅圖雷藏寺」及「真佛密苑」。
老和尚說:
「不簡單。」
我問:
「為什麼不簡單?」
老和尚說:
「這裡是美國,法規如牛毛,要建一座寺廟,不容易。」
我們請老和尚吃飯。
他說:
「我是胎裡素。」
(也就是在母胎中,母親只能吃素)


二○一五年的一天清晨,我坐在客廳吃早餐,猛抬頭,看見二個青瓷花瓶。
突然心中一動。
One early morning in 2015, I am sitting in the living room eating breakfast, strongly raised my head, sighting the 2 Celadon flower vases.
Suddenly, heart moved.

心血來潮吧!A momentary drive of mood!

我對蓮香上師說:I said to VM Lian Xiang:

「這二個青瓷花瓶是覺光老和尚送的。」
These 2 Celadon flower vases are gifts from Jue-guang senior monk.

蓮香上師「嗯」的一聲,沒說什麼。

我回房間打坐,淚水自動流下。
I return to my room to sitting pose, tears automatically flowed down.

我在三摩地中,出了元神,元神化為七盞金燈,光長三丈,為覺光老和尚迎路,飛過了伽藍山、須彌山頂,到了西方大雷音寺。
In Samadhi, projected out my Divine essence, it transformed into 7 golden lamps, beaming light length of 30 feet, to lead the way for Jue-guang senior monk, flying passed Garanyama, Mount Sumeru, arrived at Great Thunder Sound Temple of the West.

那天。That day.
我到了宗委會辦公室。When I reached Core's office.
我的桌上放了一張香港弟子的傳真,上面寫:
On my desk, there is a facsimile from a HK student, written on it:

「覺光長老圓寂,請盧師尊送他一程。」
Jue-guang elder has passed away, request GM Lu to send him on.

我說:「知道了!」
I said: I know already!

我屈指算了一算:Rubbing my fingers and do divine prediction:
「哦!原來戒師父是三世比丘!」
Wow! So, the discipline master is a monk for 3 lifetimes.

~~~~~~~~~~~

Dear all,
please note that this is a special and out of this world kind of "Send Off"! 

How is this possible?

Affinity with GM Lu!

Hahaha!

GM Lu "Sensed" the passing of Monk Jue-guang, and gave him a send off immediately.
Then he received the notice of the Monk Jue-guang's passing.

So, with true affinity, there is no need to specially inform GM Lu physically or in person! 

Try and figure how the "Unseen" works?

Hahaha! No forms! 


Cheers all


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment