Friday, September 4, 2015

坐禪三階段 3 Stages of Sitting Zen Meditation


Terjemahan Indonesia: Tiga Tahap Meditasi Zen



Quoted from 蓮生活佛 > 師尊文集 > 45_坐禪通明法

坐禪三階段


一個人在坐禪的時候,能夠一念不生之時刻,一切的萬緣自然泯跡消失。
In Sitting Zen Meditation when a person can achieve a stage whereby "Not even one thought arises, all affinities naturally disappear without trace.

而自己到底置身何地,也覓尋不得。
And where is Self, also no way to seek.

此時就是坐禪的第一個階段,叫做「天入地中」,又叫「眾妙歸根」。
At this time, it is 1st stage of Sitting Zen Meditation, termed [Heaven enters into Earth] or [All unique returns to root].

身心的感應倏來倏去,又似倏浮倏沉,恍恍如太虛之中,又彷彿無量之身,欲臨空飛去。有時自覺在群雲之間,千重雲層,團團圍住。
冥冥中,自覺來往無蹤,身子皆失所在。

  在道家說來,這即是「真上昇天心」,神光在頂 Divine light at top
神光若在天心之處,自然游揚而得,這第一階段的境界,不求自得 naturally attained without asking。

身心便是一場大開放,這大開放也就叫「初靜」,即是「凝神入氣」。
初靜的時日愈久,真意神光入於「黃庭」,形成神光的涵養,無形的神光愈凝愈厚,久練者祇要端身一坐,便很快的進入「初靜」。

  據我所知,道家的「初靜」約是佛門的「四禪天」也。

  「初靜」的功夫愈深,可以到「靜極」的階段,這個境界就叫著坐禪的第二階段,此時的神光凝集已深,就變成神光會動,這「神光自動」的現象又叫「天心自動」,此「天心自動」有別於人死的「自動」。

  我寫其分別如下

  道人-神光-生時已動-活神-上天。
Tao practitioner - Divine light - already mobile at birth - Live divinity - ascend to heaven.

  凡夫-靈魂-死時方動-死靈-入地。
sentient being - soul - mobile upon death - dead spirit - enters earth.

  有坐禪的人,得證的人在其生時,神光已動,這是活的元神也,
能自主的元神自然可以上天
For the ones that practiced Zen Meditation, those that achieved affirmation when alive,Divine light already moves, this is Live Soul, Can Self will or control own's soul or original spiritual essence can naturally ascend to heaven.

反之,世上的人,生前其靈魂是死的,到了人死之時,其靈魂才動,自然無法自主的下地獄。
Unlike sentient beings, their souls are dead from birth, upon death their souls then moves, naturally no way to self will or control thus descend to Hell.

這正是有修的人與無修的人的差別,也就是我在第一篇文章中提到的
「一日不修,一日是鬼」了。
This is exactly the difference between those that cultivate and those that don't cultivate, as stated in First chapter [ A day without cultivation, a day as ghost].

  到了第二個階段,「天心自動」境界,也就可體會老子說的「無為而為」,因為這天心自動,並不是有所為才動的,而是無所為自動的,也就是「無意而動」,老子的「無為而為」世上一般人認為不可解,其實到此境界,不解自解,這天心神光我們沒有叫他動,但天心神光自己卻動了起來,這正是無意之意,無為而為啊!
我如此一寫,相信讀者應該明白才對,這是老子道德經五千言的精華,若不坐禪,何人能解?

  天心神光的自動,全身大放光明,就是在晚間暗極的靜室靜坐,也如同白日一般。
道家言「目光照入坎宮,攝召太陽之精」。
此時神光吞吐,無為而為,一切日月顛倒,時光亦能倒轉,
可以看見自己的過去世,得宿命通;
可以看見天宮勝景,得天眼通;
可以神谷聞音,得天耳通;
可以入他心,得他心通;
無為而為的神光遊歷,便是神足通的出現。

這五種神通一起出現,毫無奇怪之處,而一些僧道之人,批評神通的不是,其實神通何有不是,神通是坐禪到「天心神光的自動」之後,便自行顯現了出來,這神通也是「無為而為」,本是「天心神光自動」的無意之意,僧人道人批評它,原因有二:

  一者,害怕世人修神通,本末倒置。

  二者,這些僧道根本是俗僧道,未到此境界,不知神通為何。

  我實實在在的告訴大家,佛言:「以無住而生其心」。
這句話就是「無為而為」,這佛說的「以無住而生其心」是金剛經的一大法旨,正是「天心神光的自動」,寫到此,大家應該明白了罷!

  本來,我這個人,不喜歡罵人,尤其是罵僧道之輩,因僧是代表佛,三寶之一,又道代表「清淨」,本不應該罵他們。
但,有時候實在是忍不住了,破口就要大罵幾句,我罵的不是高僧真道,這「高僧真道」我是衷心欽敬的,我還要跪下來向他們五體投地的頂禮呢!
我想罵的是俗僧邪道,這些不長進的僧人,搞邪術小法的惡道,我看了心中實在不舒服,就是這些俗僧邪道,在佛祖的頭上拉糞。
今天實在忍不住了,我評俗僧邪道,罵俗僧邪道,非但沒有罪,反而有打罵的功德呢。
  我要俗僧邪道,讀讀我這本「坐禪通明法」,有不明白的地方來問我,好好認真修。
俗僧莫要光拿緣簿到處化緣,死要錢,禿了個大光頭,什麼法都沒有修,光會蓋寺,一天到晚生意生意,隨口批評,避世出家,不守清規,真正是氣死我了,這種俗僧應該掀倒他,在佛祖面前,光著屁股,各打五百大板。今天這種俗僧,舉目皆是,叫人噁心。
  另外,一些雜毛邪道,像林×之流、像蔡××之流,還有一些牛鬼蛇神的尾巴神棍靈媒,不明「坐禪通明」,也該買這本書來讀讀。好好洗心懺悔,不該搞些邪術小法來愚弄世人,應該醒醒了,不可繼續害人不休,趁早修正法,免受惡報應,這是我愛之深,責之切,若再頑冥不化,真虧了我的苦口婆心,濟世救人之法也。若有不明白之處,速寫信來聯絡,我自然細心指導你們,使你們真的得證。

  老實說,我真的不想罵人,隨他們自去生死輪迴,但,大菩薩是發菩提心的,我不救他們,誰來救?

這「坐禪通明」,是出死護生之大法,我若不教他們,不救他們,我這菩薩怎能心安?難道我是個自私自利的人嗎?
今天此法我若私藏,我就不是菩薩,為了救他們,祇有捨命開了口大罵一番。

  到了「天心自動」的無為而為之時,再進入坐禪第三階段,就是真正的「天人合一」,此時的個體就是「一切處無心」,又叫「天心沐浴」,沐浴二字最是神奇,完完全全的融合在天地之間而成就了一切之法。

到了「天心沐浴」也算是所有業障全部因天光之照而消除,業障消除了,一切法成就,這是一言指破坐禪的一部玄功,我這篇「坐禪三階段」,叫一些修行的人,全部開悟知曉「坐禪通明」的大道,不管是道家的「致虛」,淨宗的「正念」,密宗的「神光」,全部圓滿而無缺,此訣中之真訣,今天一筆打開,眾生再不悟,就無藥可救了。

  我再分別說明如下

  第一階段--「初靜」,凝神入天心。

  第二階段--「靜極」,天心自動,無為而為。

  第三階段--「合一」,天心沐浴,成就一切。

  到了第二階段,就開始有了神通,
[arriving at stage 2, transcendental powers or divine powers/links start up]

到了第三階段,業障全部消除,漏盡了一切,便得「漏盡通」,不退轉,成就佛菩薩的俱足。
[arriving at stage 3, all karmic negatives cleared, all leak away, attain [leak all link/power], won't retreat or turn backwards, possessed necessaries for Buddha or Boddhisattva attainment.]

~~~~~~~~~~~

GM Lu wrote about those that scold, slander, defame,...... when he shared authentic techniques in cultivation, are those that have yet to experience or attain any success or result in Meditation.

It is obvious that this article pointed to lots of sentient minded beings who "crowned" themselves with falsehood, in order to appease their own cravings for Sentient materials like money, status, fame, control, power, .......

Hahaha! 
All non-virtues stated in the article ANIMAL MIND 动物的心:
[--- Those who have committed the ten non-virtues of killing, stealing, indulging in sexual misconduct, lying, harsh speech, divisive speech, senseless talk, covetousness, harmful intent and wrong view are destined to descend to the animal realm.
Ask yourself this question : "Why do people kill, steal and indulge in sexual desire ?" Mainly for the sake of food, fame, profit and sexual desire. ---]
To maintain these self "crowning", sentient minds create lots of evil deeds to destroy or eliminate their self perceived opponents who threatened their delusions! 

Now, look at what Core has done to Lotuschef again. 
Hahaha!

Lotuschef has thanked them for all their actions to date, and also wished their supporters and propagators well too!

WHY?

Because they acted out the Undesirables that GM Lu mentioned in this article!

Hahaha!

Hilarious!

Dear all, when you have time to spare, please spend them fruitfully in diligent cultivation to free yourself from Transmigration!

With A Living Buddha as a Root Guru, and all the wondrous materials he has shared to date, go spend time going through them and learn from them.


Cheers all.


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment