Thursday, February 18, 2016

「經行」也是禪 Chanting Mantra While Walking is Also Zen






蓮生活佛 > 師尊文集 > 182_不可說之說 > 「經行」也是禪


蓮生活佛/文

  我在「葉子湖」隱居的時候,常常「經行」,一路走,一路念佛持咒。

  「經行」也是一種禪定。

  有一回,「經行」經過了草叢區,草叢有很多的野狗,牠們屬於遊蕩的一群。

  這些狗仔,我稱為狗仔隊,不是很溫順的那一種,有些是大型粗壯的,類似猛犬,雙目露出藍色的凶光,白森森銳利的尖牙,牠們飛奔來,飛奔去。

  狗凝視我。

  狗狂吠我。

  狗欲撲我。

  狗咬定我。

  但是,我把心念完全集中在佛菩薩,雙手合掌,腳步也沒有停。

  就自自然然的從狗仔群中,穿越的走了過去。

  就算有猛狗用舌頭利齒,嗅嗅我的褲管,也沒有下一步的舉動。

  多少年來。

  我在野狗群中走過。

  沒有被咬過。

 我仰仗的,是我的禪定,我一直在「經行」,禪定也從來不中斷。
I rely on my Zen meditation, I continue to [Walk & Chant Mantra] , Zen meditation never break.


  人們從來也不知道,這是「佛性」在「經行」。是︰
People also don't know that this is [Buddha Nature] at [Walking and Chanting mantra]. Is :

  願菩提。
Wish Boddhicitta.

  無欲菩提。
No desire Boddhicitta.

  印菩提。
Mudra Boddhicitta.

  行菩提。
Execute Boddhicitta.

  無上菩提。
Ultimate/topmost Boddhicitta.

  這五種菩提加起來,就是「佛菩提」。
These 5 Boddhi added up is [Buddha's Bodhi]

  我這「經行」,可不是普通的禪定,我已經穿越了時空,穿越了諸天,穿越了阿羅漢,穿越了菩薩,自然屬於諸佛的法界。
My this [Moving Chanting] is not ordinary Zen Meditation, I already threaded pass Time & Space; pass all Heavens; pass all Arhats; pass all Boddhisattvas; naturally belong to all Buddhas Dharmadhatu.

  我這「經行」是--
My [Moving Chanting] is - 


  棄惡的。
Cast away evil deeds.


  是行善的。
Is doing kind deeds.

  是自覺的。
Is Self aware.

  是利他的。 

Is benefiting others.

  我這「經行」,大家仔細去意會︰一斷一切斷、一行一切行、一位一切位、一修一切修、一證一切證、一顯一切顯、一佛一切佛、一入一切入、一智一切智、一理一切理、一究竟一切究竟、一門一切門、一心一切心、一境一切境。

 我這「經行」,是真如之體也,是唯一無二的,如理虛融,平等無二。

  解脫而無解脫。

  菩提而無菩提。

  我的「經行」,只是在娑婆世界的「月光流域」,或是在「理性與感性」,或是在「惠文公園」,或是在「植物叢園」………。

  不管在哪裡「經行」,究竟不染於一切相,染無所染,愛無所愛,恚無所恚,痴無所痴,作無所作,取無所取,捨無所捨。

  我這五年來的「經行」只在「一真地」。

  有人說︰「盧勝彥是邪!」

  我說︰「是邪。」

  有人說︰「盧勝彥是魔!」

  我說︰「是魔。」

  有人說︰「盧勝彥是假活佛!」

  我說︰「是假活佛。」

  有人說︰「盧勝彥沒有明心見性!」

  我說︰「是沒有明心見性。」

  假如大家問我︰「明心見性到底是什麼?」
  我又答︰「本然。」

  你說我是瘋子,我就是瘋子。
我是挑糞漢,挑擔糞,給大家喝。
嘻嘻!

~~~~~~~~~~

Hahaha! 
Year 2010 - I remember while walking on the streets in HK with a fellow student, I said that one can be in Samadhi even while walking and talking.

Somehow, a part of us is continuously in Samadhi.

Now chanting mantra or sutra while carrying out daily activities, One must first visualise yidam of choice presence and filling one and all around with light!
The more one chants, the more one shares the goodness of Divine Blessing!

Yes, this is executing Boddhicitta at all times!

Yoga with Divinity is possible when you have Boddhicitta or the Heart of Buddhas with you all the time without break.

Buddha Dharma is really not that difficult to those with sincere and compassionate mindsets! 

Remember my advice: Do not leave home without your Root Guru!

Always "Involve" Root Guru in all your endeavours too!


Cheers all.

Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment