Sunday, October 11, 2015

無痛診斷之眼 Mutsu - Painless Diagnostic Eye

無痛 診斷之眼 Mutsu 

This is a new Japanese drama series that debuted recently.

What's so interesting? 

故事大綱

在住宅區的角落裡,為賴英介(西島秀俊)經營了一家小小的診所。他有一種特殊的能力,能夠光從外表就看出患者所患疾病。這看似是非常了不起的能力,但是為賴連無法救治的疾病也能看出來。因此,為賴從在他看來是做無用功的醫療前線抽身而退。用這精煉的診斷之眼,為賴甚至能看到罪犯特有的犯因症。

為賴的姐姐井上和枝(淺田美代子)是診所的護士,和她一起走在路上的時候,為賴為能看到路人的病症而痛苦。因為告訴重病的人他的病情,反而還會被懷疑別有居心。就在為賴和和枝分道之後,發現了一個顯露出犯因症的男人。為賴看見那個男人向和枝走的方向去了,於是報警之後自己也跟了上去。將危險告知和枝後為賴疏導周圍的人去了安全的店,那個男人就開始動粗。為賴迅速開始為受傷的人進行診治。這時,接到報告的早瀨順一郎(伊藤淳史)警官抵達現場後向男子開槍,控制了局面。

因事件受傷的人被送往了白神陽兒(伊藤英明)經營的診所。白神聽急救人員說了現場的情況,對為賴也有了興趣。白神開始對傷員進行手術,然而不知道為什麼竟然允許負責掃除的井原前來參觀手術。在現場調查的早瀨得知為賴在案發前就報警了。為什麼為賴能在事件發生前就知道呢?早瀨對此滿懷興趣…

The story line: 
About a doctor that has "special eyes" which can diagnose patients and even read criminals' mind and their impending intent to commit crimes.

This doctor made a police report after reading a criminal's mind, before the crime was committed. 

Ah! 

The use of one's heavenly, dharma, wisdom, buddha eyes! 

Although this is drama, but those with special eyes can really diagnose illnesses and read others' mind.

All you need to do is to cultivate diligently what GM Lu taught and everything is possible! 


Cheers all

Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment