Thursday, December 1, 2016

自動流淚的人 A Person that keeps tearing



蓮生活佛 > 師尊文集 > 31_東方的飛氈 > 自動流淚的人
天下的怪事或奇事,我知道的最多,因為遇到怪事或奇事的人,他們無法傾訴出來,告訴別人。
他們只有跑來告訴我,因為也唯有我,才能解開這些謎語。
用我自己的雙眼和雙耳,從這一世看穿那一世,知道一些過去的事。

  天性喜歡到處奔跑的人,在家裏始終呆不住的,有一回,我在東港,南部的一個漁港,那是東港王爺的大慶典,賀客和朝香的人四方涌至,人若潮水一般,到處涌來涌去。在朋友的家中,我遇到一位遠從三重市來的客人,叫溫東山者,他一聽朋友介紹是我,馬上連喊:
「哎啊!踏破鐵鞋無覓處,得來全不費工夫,這回廬山真面目,總算得以一見,真是不虛此行,不虛此行。」

  「我曾跑到你家,但見不到你。」溫東山說。

  「對不起,我經常不在,同時每天百多人來找,我在家無法呆下去,只有四方奔走。」

  「我寄信去,也沒收到回信。」

  「對不起,目前的信,一天仍然有四五十封,而且泰半未付郵,這些都不是問題,問題是我根本抽不出時間看信回信,我欠的信債,有幾百萬封信之多,只有多,沒有少。來信者包括世界各國,回信才是一個令人頭痛的問題。」

  溫東山的口一張,合不起來了,他說:
「真沒想到,真沒想到,這的確是難題,這的確是難題,每天那麼多人找,那麼多信,確實鐵打的人也會吃不消的。但是你若不說,外人會以為你架子大,認為你求而不應,沒有慈悲心。」

  「一切順其自然,久而久之,就知道了。

  溫東山說:「盧先生,你看我的眼睛有什麼怪異嗎?」

  我仔細看了看,搖搖頭。溫先生的眼睛不大不小,黑白分明,也無浮腫,一切正常,沒有令人感到奇怪的地方。

  「你再看一看。」

  我感到奇怪的是,這位溫先生的眼睛,明明是好好的,又不瞎又不歪,有什麼特別,於是我運用「靈眼」看了一看,我看見一個很大的水池,水池外有一條河向外流,潺潺的水流個不止,但,我不知道這是什麼意思,我只得將我之所見,告訴在座的朋友和溫先生。

  溫東山沉吟了一下,說:「有些意思。」

  朋友也點點頭,笑了一笑,說:「很附合。」

  據溫東山先生說,他在十八歲的那一年,某一天晚上臨睡的時候,突然「心血來潮」的大哭一場,所謂心血來潮是無緣無故的,毫無悲哀的傷心事,哭時淚如雨下,一直要哭得精疲力盡方肯罷休,他自己哭完,感到莫名其妙,這個哭,來得真快,如喪考妣一般。
第一天的哭,雖然叫他莫名其妙,白思不解,但他不去重視。

  然而,更妙的是,每晚臨睡的哭,竟然成了習慣性,只要一想睡眠,就哭,從此每晚臨睡前一定要大哭一場,明明這一天心情很愉快,也得哭,心情不愉快,也得哭,自己睡,也哭,出門在外,也哭,同朋友睡,也哭,因此,他避免和朋友在一起,只要他想睡覺,他就得情不自禁的大哭特哭一場,淚水像江河滔滔的流個不止,流個不盡。
溫先生今年四十歲,他已經整整哭了二十二個年頭,每晚一次,共大哭八千多次以上。

  「白天呢!」

  「好好的。」

  「找過醫生檢察沒有?」

  「何止找過,心理醫生也看過,沒有人知道原因。」

  「這等奇事,我也是畢生第一次聽到。」我老實說。

  「盧先生,幫我入定觀察好嗎?」

  「好。」

  當天晚上,我住在朋友家中,請朋友準備檀香點起,我淨身淨頭手,靜坐椅子上,將溫東山的八字焚化掉,然後請聖,向著過往的聖靈祈禱。

  約過了半小時的時候,光圈中出現一位滑稽突梯的人,不像出家人,卻穿著出家人的服飾,手上拿著一串唸珠,口中唸著「阿彌陀佛」。

  我看見這位人物,持著唸珠,唸著「阿彌陀佛」,挨互挨家的募捐錢,然後笑嘻嘻的吃喝玩樂去了。
我看見他向佛寺的住持伸手要錢,他說:「阿彌陀佛,大菩薩慈悲,我的錢給扒手給摸了,我要回北部去,先借個小錢吧。」

  我看見這位人物,也向慈善家下手,說要冬令救濟,說要建養老院,說要蓋祖師的塔,說要……。他一天到晚向人伸手。

  我看見他有一回招搖撞騙被識破。

  「昨天我才看見他向白雲寺的住持拿錢要回南部鳳山。今天又來向東山寺的住持要借錢,這是一個騙子,千萬不能給,千萬不能給。」

  「阿彌陀佛,我是吃素的,你看我手上有一串唸珠。」他趕緊從口袋中掏出一串唸珠。彷彿唸珠是護身符。

  「明明這個人是騙子。」

  「阿彌陀佛,你認錯人了,假如我有欺騙 if I am cheating,就讓我眼淚永遠流個不止罷 then let my tears never stop flowing
我會永遠懺悔 I will repent forever,阿彌陀佛。」

  光圈到此,漸漸縮小下來。我在禪定靜觀中醒來。
檀木的香息瀰漫,我看了一下手錶,已是深夜一時零五分。

  第二天。溫東山一大早就問我原因何在。我說:「溫先生,實在對不起,我昨夜禪定,什麼也沒有看見,白茫茫一片,什麼也沒有。」

  「我就曉得你也會莫名其妙的。」

  「是的,我莫名其妙。」

  事後,溫東山先生以這禪定的無所見,逢人就嘲笑我:「盧勝彥的道行是不夠的,我問他,他照樣答不出來,我認為他根本就不通,根本狗屁不通。」
~~~~~~~~~~~

2-8-2011 Tear Drops


Extract:
I used my psychic eye to take a closer look.
This time I saw a large pond and a flowing river.
I didn't know what it meant, but I told my friend and Mr. Wen what I saw.

Wen was silent a moment, then said, "Very interesting."

Our host smiled and nodded. "What you have seen makes sense," he said.


Mr. Wen then told me that when he was eighteen, one night before he went to bed he suddenly began to cry without apparent reason.
Tears flowed until he was exhausted.
The experience left him puzzled, but he didn't pay much attention to it.
...............
I wrote Mr. Wen's birthrate on yellow rice paper, then burned the birthrate and meditated for guidance.

Soon in the circle of light a funny-looking monk appeared.
He didn't look like a monk, but he dressed like one.
He held chanting beads in his hands and continually recited: "Amitaba Buddha."

I saw him asking for donations from house to house.
Then, happily, the monk would go off to enjoy food and drink.
I saw him go into the temple to ask the resident monk for money.
He said, "Amitaba Buddha, the great compassionate Bodhisattva, my money was lost because of a pickpocket.
I need to go home. Will you loan me some money?"

He asked for charity money from philanthropists, telling them about nursing homes and hospitals that would be built. But once while he was at this he was recognized as a cheater.
.........
After this incident, Mr Wen Dong Shan based his ridicule of me from failure to sight anything in meditation: Lu Sheng Yan's Dao's practices not enough, I ask him, he also can't answer, I think he actually don't know, actually know nothing.
~~~~~~~~~~~~~
Hahaha!

GM Lu withheld his sightings of Mr Wen, why? 
<<「阿彌陀佛,你認錯人了,假如我有欺騙 if I am cheating,就讓我眼淚永遠流個不止罷 then let my tears never stop flowing
我會永遠懺悔 I will repent forever,阿彌陀佛。」>>

We can see that Mr Wen's problem resulted from his past karmic deeds of Cheating!
AND, his own vows that he will Repent forever!

I had sort of a similar sighting when I look at this person who was leaning against my car chatting with his friend. :)
I was with a fellow student, and we just had supper after attending cultivation in a nearby chapter.
He started to chat with me, asking about religious differentiation and bragging about his support of certain temples......
I said to him: You have done something that you shouldn't have.
He kept denying that he has done wrong.
Then, I said to him that I have nothing further to say to him.

Ah! 
He then told me that when he was young, he stayed near a temple and use to play there.
He took something from the temple without permission.

Well? He stole from the temple!
Of course, he is paying for his misdeeds and no matter how much he claimed that he has supported temples and etc., his negative karma caught up with him.

Hehe! If it is so "surface" that can be glean from a glance, that is he is paying for his misdeeds.

Dear all,
In order for One to redeem self, repentance is the only way to go!

But Mr Wen, don't seem to have rid himself of the negative habits that arises from poisons of Pride & Ego & Greed!
Of course, Ignorance is a major factor as well!


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef



No comments:

Post a Comment