Tuesday, December 27, 2016

Highest Bidder Wins! 价高者得!


蓮生活佛 > 師尊開示 > 2009年蓮生活佛最新開示 >
2009-10-10 能除執心 通達無礙
http://tbsn.org/chinese3/news.php?cid=29&csid=43&id=1225

今天我們繼續講《六祖禪經》。
六祖說:「善知識,內外不住,去來自由,能除執心,通達無礙。能修此行,與《般若經》本無差別。」
這一句話我再重新唸一遍:「善知識,內外不住,去來自由,能除執心,通達無礙。能修此行,與般若經本無差別。」
這是六祖所講的話,那麼祂的重點在「內外不住」。

 什麼是「內」呢?
在佛教裡面講「觀心」,觀察自己的心,這個就叫做「內」。
什麼叫做「外」呢?
就是說你修法是為了賺錢、治病、圓滿家庭、去制伏敵人,這個就是屬於「外」。

其實在真正的佛法裡面,真正的開悟是「內外不住」。
因為這個心講得很清楚,這個心不在你的身體裡面。
你找你身體,找你的心,是找不到的。
像我們身體裡面就只有一個叫心臟的心,那個是肉團心,不是真心。
所以在身體裡面是找不到心的,外面也沒有心的。
那麼有人就講,心不在內不在外,那一定是在內外的中間,其實也沒有,也不在這個表皮上,內外的中間。
六祖講「內外不住」,就是講心,心不在內,不在外,不在中間,這是六祖的意思。
6th patriarch's [not abiding inside not outside], is pointing to the Heart, heart is not within nor without, not in the middle.

  那什麼是「去來自由」呢?
所謂「去」就是離開,「來」就是來了。
在英文講,「去」就是「GO」,「來」就是「COME」,是嗎?
這個「去來自由」按照六祖的意思是這樣子講,所謂出生就是「來」,死掉就是「去」。
真正開悟的是要來就來,要去就去,他是自由的,自由來去,並沒有什麼限制。
A truly enlightened one is come and go at will, he is free, free to come or go, do not have any limitation or restriction.

剛剛蓮靈法師講:「師尊永遠不離開西雅圖。」
Just now, lianling fashi said: shizun forever don't leave Seattle.
就是把我限制住,我只能夠在西雅圖。
That is to restrict me, I only can stay in Seattle.
但是我要跟蓮靈法師講,師尊是「去來自由」的。
But, what I want to tell lianling fashi is, shizun is [free to come and go].
(眾鼓掌) 誰也不能夠限制,誰也沒有辦法去限制。
no one can restrict, no one has any way to restrict.

  這個住哪裡呢,他有因緣在。
This staying where, has its affinity issue.
什麼時候住哪裡,什麼時候來,什麼時候去,都有因緣在。
What time stay where, what time come, what time go, all in Affinity.
我們照因緣去走。
We adhere to affinity in come or go!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

这个蓮靈法師 就是在这一天讲了:谢谢师尊!
师尊说:谢谢就请吃饭!
In this session, lianling fashi said: Thank you shizun!
Shizun said: Thank you then give treat for meal!

哈哈哈!Hahaha!
铭记:你的身口意, 就是真正的你!
Bear strictly in mind: your body speech mind, is then the real you!
骗不了任何人!
Cannot bluff anyone!

一个会出得起[价钱]的法师,在法师训练时期,常常躲起来睡懒觉, 监院包庇!
A fashi that is able to come up with the [Price], during Fashi training always hide somewhere for lazy sleep, Superintendent cover-up!
去西雅图之前,莲莱吩咐我,要供养监院,他很喜欢吃[自助餐]!
Before going to Seattle, Lianlai instructed me that must gongyang superintendent, he likes to eat [Buffet]!
监院就是那个用[师尊说我有角,看我怎样对付你!]的法师.
Superintendent is the fashi that used [Shizun said that I have horns, watch how I deal with you!]

监院也说过:你超有钱,建庙啊,建庙师尊就封你做上师!
Superintendent also said: you are super rich, build temple, built temple shizun will bestow you with shangshi title!
监院还说过:财多身子弱!你超有钱的。把钱全给我,你就不会病了!
(他的意思是说:他下了降,要我财产吗?)
Superintendent also said: Too much riches then body weak! You are super rich. Give me all your money, then you won't be sick anymore!
(His meaning: He casted spell, for my riches?)

哈哈哈!Hahaha!
我从一开始就只懂得[供养师尊]!
From the beginning, I only know how to [gongyang shizun]!
我眼里只有师尊!
In my eyes, there's only shizun!

六祖講「內外不住」! 
6th patriarch's [not abiding inside not outside]!
凡人[要求]:别人奉承!
Mortal's [Wants]: others must obey!
佛就没有任何[要求]!
Buddha do not have any [Wants]!

我出家,不是为了名利等假象!
My being ordained, not for fame or benefit's false form!
所以,我为什么要[服从]凡人的[要求]?
Thus, why should I [obey] mortal's [Wants]?
凡人为己利的无聊[欲望]!
Mortal for self benefit type of frivolous [cravings]!

你们说我不听话;撩乱僧团;等等!
You all said that I don't listen to your words; mess up sangha assembly; ...etc!
哈哈哈!Hahaha!
我问过莲旺,我的喇嘛衣是你们给的吗?
I asked lianwang previously, my lama clothing are gifted by you all?
或你们出钱做的?
Or you all come out with the money to make them?
什么[真佛宗喇嘛衣]?
What [TBS' lama clothing]?

开悟的莲诃陪在莲旺身旁!
The enlightened lianhe accompanied lianwang!

哈哈哈!Hahaha!
现在明白我说;我只听师尊的!, 是什么意思吗?
Now understand the meaning of why I said: I only listen to shizun!?

不要浪费时间和气力来给我训话,也不要假传[圣旨]!
Do not waste time and strength to come lecture me, also do not falsely transmit [royal edict]!
谁想见我,先问问个[价]吧!
Who wants to see me, please ask for a [Price] first!

师尊说:不需要钱,不要再供养我!
听得懂吗?
GM said: do no need money, do not gongyang me further!
Understand?

提防扒手!Beware of Pickpockets!
扒手,就是讲钱!Pickpockets are only for money!
师尊说:远离那些要钱,讲钱,的上师。。出家人。。。。
GM said: distance self from those VMs and Votarists that want money, talk money!

紫莲事故就是你们都不好好听师尊的话!
怨不得人啊!
As to the Purple Lotus Incident, it evidenced that you all didn't listen well to GM's words!
Can blame anyone!

我也常提起[金刚经]的[无相论]!
I often being yo [No form theory] of [Diamond sutra]!
你认为我会容易[收买]吗?
Do you think I am that easy to be [bought]?

善哉!善哉!
Sadhu! Sadhu!

嗡。古魯。蓮生悉地吽。
Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
喇嘛莲厨
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment