Saturday, May 7, 2016

至尊的開悟(序)Ultimate Enlightenment (Preface}


Above: GM Lu exercising with a wooden pole.

蓮生活佛 > 師尊文集 > 254_至尊的開悟 > 至尊的開悟(序)

時間──二○一五年二月二十一日。
Time: 21 February 2015
地點──黃帝雷藏寺。
Venue: Huang Di LZS

人物──盧師尊與上師、教授師、法師、講師、助教、堂主、及真佛宗弟子。
緣由:
「水供法會」結束之後,有敬師晚會,有聚餐,有表演。
最後一場秀,是盧師尊打「金剛棍」。
現在「盧師尊打棍」,已流傳甚廣,原本我學的是「少林棍」。
只是看「DVD」,沒有老師教。
瘋魔棍。
火燒棍。
緊那羅王棍。
看完,自己就持棍舞了起來,我是依樣畫葫蘆。
最後愈練愈熟,掌握了幾個訣竅。
弟子們稱「金剛棍」。

在最後一場秀中,我一上台,他們準備一根「花棍」,這「花棍」是:
短而細。
上頭及下頭,繫了紙花。
棍身繫五色紙。
這種棍是雜耍用的,不是「少林棍」,也不是「金剛棍」,不是「藤棍」。
握在手上,很輕,使不上力。
我想既來之,則安之。
在這一場秀中,我自己涼鞋,腳一扭,鞋子脫飛而去。
我彎腰撿鞋子、穿上。
(很尷尬)
我的手又握不住棍子。
飛了出去。等於是拋棍,那花棍掉落舞台之上。棍子躲得平平的,一動也不動。
我上前,把棍撿起。
(臉色表情漲紅,覺得很丟臉)
如果以壓軸演出來說,這種「金剛棍」的打法,算是「丟人現眼」了。
~~~~~~~~~~~~
In the above article, GM Lu shared that one of his slippers flew off during the exercise with the "pole".
Then the "pole" also flew out of his hands!
"pole" - was a short stick that is light, decorated on both ends with paper flowers, and bounded with 5-colored strings for the body.

Embarrassing?
~~~~~~~~~~~~~

但,只一剎那,我就正常了。
But, only for a moment, I am normal already.

有人問:Someone asked:
「為什麼鞋會飛出去?」
Why shoe can fly off?

我答:I replied:
「鞋沒穿緊,飛出去!」
Didn't wear properly, so flew off!

有人問:Someone asked:
「為什麼棍會飛出去?」
Why the rod fly off?

我答:I replied:
「握不緊就飛出去了!」
Didn't hold tight, so flew off!

我沒有訕訕然。也沒有鬱卒。
I do not feel ill at ease or embarrass not melancholy.

我笑笑的回答。
I replied smilingly!

** This is what GM Lu perceives & we must all learn about:
[我盧師尊要告訴大家的是
I, GM Lu must tell all that:

在我的腦海中,不會記上這些烏七八糟的東西。
In my mind, do not remember these nonsensical things.

失手也好。不失手也好。
Error or not, also good.

因為:Because:
過去的不會再回來,現在的也會變成過去,未來的,還沒有到呢!
What is past will not return, and the present will become the past, the future has not arrive yet!

所以:Therefore:
什麼都沒有。(無所得也無所失)
There is nothing. [ nothing to attain & nothing to loose.]

凡是知道人生價值的人,就知道這些
All that know of life's value, will know all these. ]
~~~~~~~~~~

Dear all, can you live with the Wisdom from the Heart sutra, a sutra that can lead to Enlightenment?

YES!

Enlightenment as per GM Lu, is theory and practical application into your daily life, for the better of all beings!

I just shared the 'Karma-dharma' - that is to "ACT Out"!

Back to Caotun LZS for today's event.

Hai! only one week without the Hada offerings!

Can't GM's caregivers forgo the "income" and give GM Lu more "space"!
Hahaha!
Obviously being "in-charge" of such a lucrative "money-tree", Buddha Dharma never exist for them!


Cheers all


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment