Monday, May 9, 2016

師尊過度超勞?GM Lu Over-stressed or Exhausted?



2008年5月聖尊蓮生活佛盧勝彥開示「別讓師尊過度超勞」-台北中觀堂
https://www.youtube.com/watch?v=8QTgUeEjIh8


2016年5月7日聖尊蓮生活佛盧勝彥主持「白蓮花王」護摩大法會及開講「大圓滿九次第法」-台灣雷藏寺(完整版)
https://www.youtube.com/watch?v=DUdO2sdLuSE
Time:1:40 of video
我从来没有失眠过,我这一生从来没有失眠过,既然因为打了抗生素那么多的疗药既然会失眠。
一切都是无常。
昨晚喝了一口水,昨天晚上才能够好睡。
在这当中,我没有用什么佛法来治我自己的病。
照理说,密教大圆满应病宜药,用随其烦恼来对治。
起什么烦恼,你可以用大圆满法来对治你自己的烦恼。
但是我觉得,我的意志力,跟我的毅力,因为超级虚脱,接近死亡的那一种感觉,几乎都消失掉了。
所以我是很佩服我们有上师得了癌症,他能够在4年当中,能够如如不动。
不像我,一点用处都没有。
一个病魔的打击,一下子你就得了忧悒。
我发觉我的意志力,跟毅力,本来自己以为很强的,没想到,只要这短短的两个月的这个病魔的这个侵袭,你整个人都倒下来了。
其实,哭泣是一种忧悒,一种感善。
每当我看到电视里面,有很多的灾难,我就替他们感善。
看到众生的苦,这时候我才体会到,原来众生的苦是那么的苦。
这也算是最美好的安排。
在我72岁的时候,瑶池金母,阿弥陀佛,地藏菩萨,安排了这场病魔,让我觉得什么事情都不重要,就算你病好了,你的疗养有的讲一个月,有的讲要3个月,那个抗生素,才会在你的体里面渐渐的消失掉。
我不知道打了多少抗生素。
打到最高级的。
那每天就像不死不活的这样,摊在床上。
我感谢帮我医疗的团队,。。。。。
我感谢昨天晚上地母的一杯水。
她让我昨天晚上能够进入深眠之中。
否则我是半死不活的。是半死不活的。
有时候,求死的意念非常的重。
因为一直在昏沉之中。一直在昏沉之中。
学了那么多的佛法,每一个佛法,因为学了太多,所以佛法都不知道要用那一个佛法来对治。
只能够用大圆满的空性的印,来应,让你知道,这世界上全然是无所得,也全然是空。
我们每一个人都要经历过,很多很痛苦的事情。
尤其是病魔。尤其是老。
另外还有一点,在你死前的苦,你要离开人间的那一段的苦,我们只能够坚持一个信念,你的本尊在你的身傍,你的上师在加持你,你的护法在你的四周,然后你本尊出现,你跟着本尊走吧。
因为这世间上没有什么可留恋的,完全没有。
我每天的理发,手都没有力,。。。。

当一个老人拖着点滴很慢姗的。。。。就想起众生的苦。
一个人老的时候,他要周围的人能够扶持他,他需要有人的帮助。
我们学习白莲花王,也等于学习菩萨的精神。
菩萨要我们利益众生,但是你生不起利益众生的心,一个最好的方法,你亲自去体会那个病苦,你就能够生起你的菩提心。
你要自他互换,如果我是你,我就会生起菩提心,自他互换。
要对治烦恼,事实上用空性是最好的。
因为烦恼也不重要,谁欠谁的不重要了。
谁恨谁的不重要了。
谁爱谁的不重要了。
金钱不重要了。
名誉也不重要了。
。。。。当你超级虚脱的时候,你会发觉什么都不重要了。
我常常讲一句这一切都是最美好的安排。
这一次的病苦永远铭记在心。
这世界上并没有重要的事情。
最重要的是,你如何往生到佛国净土。
。。。。。
我能够弘法的时间已经不多了,当然生体健康会慢慢的恢复,但是也不能永远。
。。。。但是我希望佛法能绵长下去。
~~~~~~~~~~~~~~~~
The above is a transcript of part of GM Lu's speech on 7 May 2016 in Taiwan.

The Essence of Personal Experience & subsequent Realisation is to be learned.

The Great Suffering from the effects of Cellulitis is similar to most chronic and lethal illnesses!

GM Lu said that going through such experiences will help one develop Boddhicitta!

NOW, look at this incident from another angle!

When shi-mu or anyone is ill, GM Lu invokes Divine presences to heal them.

The Heruka event this year is a good example! 

BUT, when GM Lu is ill, there seems to be NO ONE that has attained the True Yogi status in GM Lu's care-giving team or admin team, to perform the invocation and heal him!!!

YES! 

THINK: Can TBS survives without GM Lu, a Living Buddha at its HELM?

In his tribute to those that helped him during his illness and hospitalisation, there is NONE that can use Divine strength to help GM Lu! 

Hahaha!

Not pointing finger or putting blame on anyone, BUT, just Telling the Truth as it is Only!

BUT, for GM Lu's well being, he should be freed to enjoy his life in health and not be dragged or promised or scheduled to attend functions to satisfy mortal's greed!

As for me, I would sincerely wish that GM Lu will take time off to recuperate.
And take as long as he wishes and need too!

The named Take-over personnels should be given a chance to "carry-on" to the best of their abilities, agree?

If GM Lu don't get the necessary time to heal, then he might be taken from us earlier than expected!

Be fair, please. 

Let GM Lu lives the life he choose, don't put out tentacles to bind him selfishly!

Remember: Karma is always One's own responsibility!

Wearing out your Root Guru is also saddling others with your own responsibility!

GM Lu said that Nothing is Important!

Bear this in mind!

Hahaha!
Now: Wake up and face reality!

Have you been truly and diligently cultivating to deliver yourself to Pureland?
Other than GM Lu, who else can teach, guide, and help you on your way to Pureland?



Cheers all


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment