Friday, January 3, 2014

蓮生活佛盧勝彥文集第198冊 - 吉祥頌

┏┉⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶┄┈┈⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶┈┈┈⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶┈┈┈┈⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶┈┉┓
┆蓮生活佛盧勝彥文集第198冊
└┈┈┈┈⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶┈┈┈┈⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶┈┈┈┈⌣̊┈̥-̶̷̴̯͡✽̶⌣̊✽̶



時輪金剛有一「吉祥頌」,是這樣的:
  
  願晝吉祥夜吉祥。晝夜六時恆吉祥。
  一切時中吉祥者。願諸上師常加持。
  願諸三寶哀納受。願諸護法常擁護。
  三寶一切俱吉祥。
  
  我從這「吉祥頌」之中,悟得:
  
  「夢成就」。
  「幻身成就」。
  「中陰成就」。
  「即身成就」。
  「三寶成就」。

。。。。

我知道「吉祥頌」的真諦──

  我在「夢成就」中,能修行,能飛行,能精進,能吉祥。

  我在「幻身成就」中,能神行,能十方現身,能救度眾生,能吉祥。

  我在「中陰成就」中,能潔淨,能放大光明,能轉識成智,能吉祥。

  我在「即身成就」中,能成就佛身,能遊行十方佛國,能成就悉地,能一切成就,能吉祥。

  我在「三寶成就」中,能任運,集佛、法、僧於一身,任行十法界,度化眾生吉祥。

  我得解脫道。
  我得菩提道。
  一切吉祥!


I love to sing this one.

Sang for SZ once back in 2009 when in Seattle.


It is good too for True Buddha Repentance at the Samadhi stage when we do the 空花云海 - showers of flowers amidst a sea of clouds. The yogi is sitting on one such cloud with Divinities showering light in forms of stars-like flowers upon one.










.

No comments:

Post a Comment