Thursday, July 23, 2015

真实报道?Honest and True Reporting?


2015年5月31日聖尊蓮生活佛盧勝彥開講「大圓滿九次第法」-彩虹雷藏寺
https://vimeo.com/129395241

05/31/2015 Nine Stages Dharma of the Great Perfection Dzogchen by Grand Master Lu-Rainbow Temple
https://vimeo.com/129395573



2015-05-31《蓮生法王開示》學習無我捨身法
Link: http://tbsn.org/chinese3/news.php?cid=29&csid=50&id=33

但是我們的儀軌,有時候是這樣的,本來在作觀想的時候,三段法生,我常常發覺我們真佛宗的觀想經常是這樣的,「觀想一個平靜的大海,月輪從海裡面昇上來,月輪中有個咒字,咒字旋轉,本尊出現。
本尊出現以後,本尊就化三道光,
一道光照你的眉心,就是白色的嗡。
一道光照你的喉部,就是紅色的阿。
一道光照你的心際,就是藍色的吽。然後行者全身清淨。」

其實也要觀想本尊移到你的頭頂上,進到你的中脈裡面,到你的心月輪中,然後放大跟你合一,一起進入三昧地。
一般的觀想都是這樣的。

但是有些觀想並不一定是要觀想大海平靜無波,月輪昇起,中間有個咒字,咒字旋轉,出現本尊,本尊放光照你,本尊再移到你的頭頂上,進入你的中脈,到你的心輪,坐在你的心輪上面,然後身體放大,跟你的身體一樣沒有差別的時候,就一起進入三昧地,都是這樣觀想的。

我們真佛宗喜歡用大海平靜無波,月輪昇起,其實並不一定是這樣的。
有時候,在觀想上種種變化,各教派種種不同,每一個教派統統不同。

像無我佛母的出現,可以先觀想喜金剛,喜金剛前面的佛母就是無我佛母。
先由金剛薩埵出現,然後再變化成為喜金剛,喜金剛又有佛母,佛母再變化為無我佛母,你再觀想無我佛母如何用光照你;

或者是你先用心裡藍色的吽字的光出現召勾無我佛母,無我佛母在虛空中出現放光照你。

所以不一定用月輪,不要每一尊都千篇一律的。

有時候是行者自己本身藍色的「吽」字出現,以底下藍色的「吽」字變成金剛鉤,再以金剛鉤勾虛空中的無我佛母,無我佛母下降以後,再以三光加被照射你,這時候你身上也出現「嗡阿吽」三光,這三個光再顯現無我佛母,無我佛母的光跟你的光互相照的時候,然後互相接近後,再進入你的心中,這樣也是可以的

每一種修行方法,或觀想的是不一定的,不是千篇一律都是大海,平靜無波,無雲晴空,月輪從虛空昇起。
**[This is where they omitted and changed GM Lu's statements! :)]

其實真正的行者要懂得變化,如何將本尊攝召過來,這是一個重點。

是你自己去攝召過來的,還是祂在虛空中顯現的,或者祂是自生的,或者是化生的,種種都是不一樣的

每一次聽到在唸「大海平靜無波,晴空萬里,月輪從大海中昇起,中間有個咒字旋轉,本尊出現…」每一次宗委會的儀軌寫的統統一樣,搞一點新花樣嘛!


現在科技都在變化,儀軌也要懂得變化。

對不對?
有三個種類給你啊!
好多種啊!

是你自生裡面就有,或者是你自己就變成赫魯嘎,你自己就變成無我佛母,這樣也可以啊

因為在你的心裡面有一個蓮花座,蓮花座上有一個月輪,月輪中有咒字,咒字旋轉,無我佛母就在你的心中出現,跟你一樣,就在剎那一彈指間,你就變成無我佛母。

這樣不是更好嗎?對不對
無我佛母就是你,你就是無我佛母,那也都是可以變的啊!

自身變,祂變,我變,雙方都變,種種方法都可以。

儀軌也要懂得變化,不要老是那麼的死板。

你也可以用你的眼睫毛變成金剛鉤啊!
然後你觀想虛空中有一朵白雲,白雲之上有無我佛母,都顯現出來,然後你眼睛的鉤子勾住那個雲,一拉,無我佛母就投到你身上,這樣不是很好嗎?

很現代嘛!
不懂得變化就沒有辦法,我只教一樣,但是你們要懂得變化,你變化一些新鮮的東西讓師尊看。


再講一下《大圓滿法》,「這『寶座法』尚有盤石座、鳥獸座(包括馬、孔雀、牛、羊、鵝、鬼),甚至以須彌山為寶座。」

你看,寶座法就有很多種,有騎馬的,有騎孔雀的,騎牛的,騎羊的,騎鵝的,還有踩在鬼上面的,像大力鬼,或者是神足鬼,甚至以須彌山為寶座都有,有很多寶座法都可以修的,寶座就有這麼多種,難道我們的儀軌就只有一種嗎?「

『大圓滿』寶座化現法,是蓮華生大士祕傳給『紅冠聖冕金剛上師』的,依蓮華生大士之言,此寶座法,天下的金剛上師,沒有幾個金剛上師能曉得,也就是連許多活佛(仁波切)根本都不知道,今天就因為蓮華生大士把『寶座法』傳了下來,而我得之,我才知這『身化虹光』,原是以寶座法為基礎。」

~~~~~~~~
The above transcript of GM Lu's speech is not a Word For Word one.

WHY?

Seems the Censor Board MOVED In to CORE too! 
Hahaha!

Omitted or Censored: 
At about 20:45 minutes into the video of the same speech, GM said:
我每一次看到那个,头就痛了!
Everyt ime when I see that one, Head starts to ache!
每一次念的都是一样。
Every time recite the same. 
那何必念呢?
Then why recite?

At about 21:43 minutes into the video, GM said:
我每一次看到在念,哇!
Every time I see they recite this one, wa!
那个大海平静无波,晴空万里,啊。
That big sea calm and no wave, fine sky for thousands of miles, ah!
月轮从这个大海中升起啊。
The moon disc rises from this big sea ah!
中间有个咒字啊。
There is a Seed syllable in the middle ah!
旋转啊。本尊就出现啊。
Spinning ah! Then Yidam appears ah!
这听了都腻。
I hear till fed-up.
(用闽南语) -听了足'xian' = 累tired 。
In Taiwan's Min Nan dialect - Hearing again extremely tired.


At about 23:36 minutes into the video, GM talked about the advancement in Technology, and like current trend of Iphone which is in the 6th series and yet you all are still using Iphone One!

Above: GM Lu laugh at those those that still stuck with "Iphone One" kind of mentality!

At about 24:18 minutes into the video, GM: 
大海平静无波.......又来了!(笑)
Big sea calm and no wave ...... O! repeat or come again!
头都肿!
Head also swollen!


At about 24:37 minutes into the video, GM: 
你们懂得变化就是大的上师,不懂得变化的是守城的上师。不行的。
Those of you that know how to vary are Big Shangshi, don't know how to vary are "city gate keeping" shangshi. Cannot qualify like that.


Chat:
AA: last nite, I was thinking about GM's speech on sunday. n i remember that there's a Jun in surabaya or somewhere that is busy scolding me! 
poor fellow can't attain anything like this lol

needless to say core n all followers are the same lost sheeps

O! I also discovered that the full transcript for GM's speech is not actually total word for word too!

the part when GM said can change or vary visualisation is big/top shangshi n those that can't are common or ordinary "watch city/gate"- they omitted these from the transcript! :)
Wed, 2:17 PM

BB: omg wow... the transcript is now even unreliable
Wed, 3:39 PM

AA: ya. see how small minded they are & can't take some criticism
so how can they ever reach purity n break free n transform into light and shine

so when I talked about transformation into light, they alleged that i lie
~~~~~~~~~~

Hahaha! 
It seems best to watch the video of GM Lu's speech for yourself, as the Summaries write-ups and the Speech Transcript are "doctored" and zealous censorship is practiced!

How can a student of GM Lu, decides what is pertinent and what not?

Who is the Living Buddha and Root Guru, now?

Please also be wise, and not pronounced my highlighting the above as "Talking Bad" too! 

Hahaha!

Once again, Listen only to your One & Only Root Guru, if you want to cultivate truly with sincere diligence!

Wisdom of Discernment is what I am sharing and not "Talking Bad"!

Do wake up! 


Cheers all

Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef


No comments:

Post a Comment