Tuesday, December 1, 2015

密法修禪之一 Tantrayana Zen Cultivation [1] - 「唯我獨尊」I Reign Supreme





蓮生活佛 > 師尊文集 > 45_坐禪通明法 > 密法修禪之一

   


 一個人在大修行中得到「大證悟」,必有如此現象產生,「自性」一出,自己就是佛,入定之時唯我獨尊。
When a person attained [Great Affirmation] during great cultivation, this phenomenon sure will develop, [Self Nature] once appear, Self is Buddha, when in Meditation [I reign supreme].

這正是佛的「唯我獨尊」現象。
This is Buddha's [I reign supreme] phenomenon.

  在入定之中,可以請諸佛來加持,心放光明沖天而起,一閃一閃各三次,十方諸佛一見有人得「大證悟」,自然趕來壇場慶賀,但見佛光閃耀,佛菩薩右繞壇場三圈,然後住在虛空中。
In Meditation, can invite all Buddhas to grace and bless, bright light emit from heart rushing up to the sky, flashes 3 times, when Buddhas of the 10 directions see that someone has attained [Great Affirmation] naturally will rush over to shrine/altar to congratulate and celebrate, as long as sighting Buddha's Light shining, all Buddhas Boddhisattvas will circle the shrine/altar 3 rounds, then abide in Illusionary Void.
   
    
 Above & Below: Lotus Light Happy Hour and Celebrating Lotuschef's birthday.
华光欢乐时间并给莲厨法师庆生。




  天門在這時候,自然的開了,很多天女從天門中走了出來,把花散在行者的身上,這正是「天女散花」。
   
  Below: 天門在這時候開了 Heaven's gate is opened at this time.

Below: Similar to effect of 天女散花 Heavenly ladies showering flowers.








而飛天樂神則奏出天樂,諸天普降大法雨大甘露,飛天天女的飛舞,天龍八部的歡呼,天虹放光,大地一起大震法雷法鼓,諸佛同聲的讚嘆這不思議的「大證悟」。

  天龍八部的「天龍」,口吐清淨之水,「金翅鳥」飛翔護法,「夜叉」持杵護法,「尋香天帝神」散馨香,「凝神天帝歌神」奏音樂,「蟒神」也是大地護法,還有「非天之神」,更有「飛天武神」各來守護。

  此時的「大證悟」是何等的偉大啊!

修行者自知已是得證,更要發菩提心,來度眾生,以各種方便善巧之法來攝受眾生,使其同自己一樣,次第成佛。此時,可以心中放光明三回,口中默唸「吽、吽、吽」三聲,一下子十類眾生皆來至我前,在行者之前圍繞壇場七圈,而後靜住下方,聽我說法,皆受我的教化,各證果位心源

  這十類眾生,有過去世的七世父母,及現在世的父母,
過去世的七世夫妻,及現在世的妻子;
過去七世的子子孫孫,及現在世的子子孫孫,
過去世的七世兄弟姐妹,及現在世的兄弟姐妹;
過去七世的知己朋友師徒,及現在世的知己朋友師徒。

不管是濕生、卵生、胎生、化生、天、人、阿修羅、地獄、餓鬼、畜生等界,皆因「大證悟」的法力,全部群聚在行者之下方。

  大證悟是自利。
Great Affirmation is benefit self.

  大菩提心是利他。
Great Boddhicitta is benefit others.

  得到「大證悟」,再來以「大菩提心」攝受有緣眾生,再教化無緣眾生,這是密法修禪的證果。

  「唯我獨尊」的現象出現,並不是驕傲,
[I reign supreme] phenomenon is not being Proud, 
而是,我不度眾生,誰來度眾生,我不入地獄,誰來入地獄,不但入世久住世,也要入地獄,久住地獄。
But, if I don't succour sentient being then who will,
I don't enter Hell then who will,
Not only enter but abide long in the world, and enter Hell and abide long in Hell.

此時自己正是大覺悟的佛,上方為過去世的正覺之佛,下方是未來際當成就的佛,此境界把過去世,現世,未來世打成一片,這就是得證的「豎立三際一時」,打破了時間的隔代,沒有時間的障礙,能夠穿越時空隧道了。

  又因「神足通」[Divine Foot Link/ability],上方、下方、中方、東方、南方,北方、西方,過去方,現在方,未來方,此十方世界,可以自由來去,把十方世界又打成了一片,變成沒有空間的隔絕,這正是打破了空間(橫的十方一體)。
時間和空間都不存在,這同「入法界定」是完全無二別的。
Time and space also don't exist, this is no different from [Enter Dharmadhatu's Meditative Stillness].

  在入法界定之中,世界本身是不存在的,打破了空間。
自己本身也是不存在的,自身光明如虛空,這是世界與我,二者合一。
此法界定,有人名之「匯歸毘盧性海那伽大定」。

在密宗的修法,是我自己的身子化為光明一片,而上方的諸佛全變成點點光明,投入我的光明一片之中,整個世界是光明一片,分不出世界、我、十方佛。

  這就是正覺的現象,原是法界光明海中,小我同大我合為一體,自性與十方佛、世界合一。
這即是金剛經中的「無我相,無人相,無眾生相,無壽者相」,無我,無人,無男,無女,無上,無下,一片成就大空自在。
在這境界之中,也就是,上無佛可成,中無法可修,下無眾生可度。

  據我所知,「大空自在」可以證明「大正覺」,但,自性仍然可以重現在虛空中,這就是得到「大正覺」之後,重新的倒裝出世來救世人,回轉娑婆,要與眾生皆共成佛為「大樂成就」。

  請讀者注意,我與佛是平等觀,不二分別,唯我獨尊是十方佛與我合而成一的現象。

  曾有一狂妄之徒,告訴我。
An arrogant student once told me.
  「我已唯我獨尊。不能再修了。」
I already am [I reign supreme. cannot cultivate anymore.

  「為什麼?」我問他。
I asked him: Why

  「我再修下去,就比佛更大。」
If I cultivate further, then greater than Buddha.

  「那你現在是什麼?」我又問。
I asked again: Then what are you now?

  「無人能如我者。」他答。
He answered: No one can be similar with Me.

<<Hahaha! I was translating this dialogue to comment on the problem of this arrogant student and GM Lu had highlighted them too as follows as well! 
So please read GM Lu's Pointing Out.>>

  他回答的三句話,是有毛病的
第一句,唯我獨尊的現象是有的,如我本文之所述,但,「不能再修」,這句話表示他的未得證,因為自性成佛,最高的境界是無我無人,十方佛與自性合一,自性歸於毘盧性海,
這「不能再修」,表示他根本未到此境界,如此的「唯我獨尊」是假的。<<Can't cultivate further - he hasn't arrived at this realm/stage yet, thus the [I reign supreme] is false.


  第二句話,「再修下去,比佛更大」,這更是無知的言論,不但「毘盧性海」的境界未到,且已犯了佛我的二分別心,不知空性平等,自高自大,如同魔子魔孫的言論一般,不明佛理,以此為甚。
<<Dualism is the problem when he said - [Greater than Buddha] >>


  第三句話,「無人能如我者」,此句是天魔掛在口中的言論。
此等人精神發狂,入魔無疑問。過了不久,果然精神發瘋,被送入精神病院之中。精神病院之中,全是一些「唯我獨尊」的超偉大人物。
<<[No one can be similar with Me] is word that always from Mara's mouth and is Mara's speech pattern.>>

  我寫這篇「密法修禪之一」,是寫出坐禪的最高境界現象,要人人認識最終的毘盧性海,平等無二。人類迷了自心,悟了之後便是同歸毘盧性海,永不輪迴,得「唯我獨尊」。

  然後,從毘盧性海中出來,顯現自性,慈悲眾生,便產生「自謙心」,來到人間,用雙手悲智雙運,去廣度眾生,不管用什麼法,祇要引入正路,都是修行的善巧方便。

  我深深覺得,最高的境界「大空三昧」,是一切修法的始終。也就是道家的旋磯海(法界光明海)。一切眾生的修法若未到此境界,都是有偏有缺的,到此境界又是佛性平等的。我憐憫今世修道者的無知,所以把最殊勝的無上境界,先寫了出來。
~~~~~~~~~

Hahaha! Application of Dharma concepts or Big Use!

Now, GM Lu's words are not hard or difficult to understand, right? 

You just need to arm yourself with all the fundamentals only.

Please also translate the remaining part of this article as everything shared by GM Lu is relevant for your progress or advancement!

Hahaha! 
自主生死 - your destiny in your own hands!

Put in effort to learn please. 


Cheers all


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment