Tuesday, February 17, 2015

白蓮教為何叛亂?Why Did White Lotus Sector Rebel?



** Selected English translation inserted by Lotuschef.
Please do your own translation for an accuracy to satisfy yourself if you so please. :)
Remember: you don't have to accept what Lotuschef shared, you have CHOICE!
Hahaha!

~~~~~~~~~~

 蓮生活佛 > 師尊文集 > 139_諸神的眼睛



自從報章刊登「從白蓮教談法輪功」拙作一文之後,有多人均認為頗有見地。同時,對白蓮教的起因有了興趣,也問我,為何「真善」的白蓮教,後來會不自覺的轉變成叛亂的亂民?

 我的探索是這樣的,白蓮教始於元朝末年,當時的老百姓並沒有豐裕舒適的生活,鄉間以農耕為主,農耕社會是平靜的,不染人間物慾,不沾世俗紛爭,可以如此說,人人都是「清貧」過日,縱然政治腐敗,但仍然平和安寧。

 在農暇之時,或夜晚降臨,便有人倡言,聚集農人,燒香念佛。其實聚眾燒香,一心尋求心靈寄託,原是樸實無華、純真自然的,在農忙之後,大眾群聚,遠離一切貪慾渴求的生命境界。這是一個農村社會自然結社的現象,這是無可厚非的。

 群眾聚集最初只是拜佛燒香,後來又有畫符唸咒治病,又有神諭(神的指示),有些病被治好了,於是一傳十,十傳百,百傳千千萬萬,人群聚集愈來愈多。

 據我所知,白蓮教是有法術,也練氣功,類似剪紙為人,撒豆成兵,刀槍不入等等,就像目前大陸盛傳的特功能一般。

 白蓮教的治病神驗,當時頗有名氣,鄉間農民,只求若干項基本人慾的合理滿足,也無法追求奢豪,大家便死心塌地的相信白蓮教。剛開始的白蓮教,教人做善事。

 當時的有心人,韓山童、劉福通,便提出口號﹕

 白蓮華開。

 普度眾生。

 於是白蓮教的群眾,焉然成為一股大勢力。

 據說,韓山童、劉福通看見勢力已成,便自言是彌勒佛下生人間,如此,更贏得鄉人的信仰。

 接著,自言神諭,是「真命天子」。也謠言:「石人一眼,天下反」。

 為了使群眾相信自己是真命天子,便託言某山某處埋有石碑,上書真命天子的姓名。

 於是大家去挖。

 挖出後果然有四字﹕「真命韓山」。

 平時鄉下農民信仰單純,這一下,那更信得死脫。於是,叛亂遂成。白蓮教的蔓延,竟然經歷了多個朝代。

 我愈是反覆思索白蓮教,愈是同情白蓮教的信徒,這是一群原本純樸的鄉民,他們只是為信仰所據,而鮮少考慮未來整體,又現實與理想的差異所帶來的失望及傷感,極容易產生思想的偏差。

 他們是矢志尋求神佛的人們!

 他們急於獻身於真理的追尋!

 他們可捨棄一切!

 包括用血肉之軀護持白蓮教! 


 我的結論是﹕
My conclusion is:

 群眾是多頭怪獸!
Mass is many headed beast!

 群眾的盲目非常可怕!
Mass' Blindness is very scary!

盲目的群眾往往會闖下滔天大禍。
Blinded Mass often will perpetuate much/limitless Great Calamities.

~~~~~~~~
The story of White Lotus Sector/School started with Gathering after work of farmers that are complacent with their lots in life and not bothering about any matter outside their sphere.

Then Healers appeared!

THEN! The Demon in these Healers reared their 3 poisons of Greed, Aversion, Ignorance!

These Healers Craved to be King!

Hahaha! 

Please read GM Lu's articles:
and 
蓮生活佛 > 師尊文集 > 139_諸神的眼睛 > 從白蓮教談法輪功
~~~~~~~~~~

Book 139 contained lots of articles involving political personalities, and viewed from a Buddha's Eyes! 

Should be good reading if you also pick up Key pointers at the same time! 


KEY: Staying PURE or maintaining Purity of One's Body Speech Mind, is a Very tough endeavour.



Cheers all


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom

No comments:

Post a Comment