Saturday, February 28, 2015

我最喜愛的二個字:『失敗』I like 2 words most: [Failure]


Terjemahan Indonesia: Dua kata yang kusukai: [Kegagalan] 


<< Selectively Translated into English by Lama Lotuschef.

Please do your own translation to have a version that you can understand at this stage of your cultivation.

Cheers All.

Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef >>


~~~~~~~~

蓮生活佛 > 師尊文集 > 74_無形之通
 

我最喜愛的二個字:『失敗』

 
﹙一﹚
  自古以來,人類最嚮往的是:

  「功成名就」這四個字。
這四個字,使人人擠破了腦袋瓜。
Success & Fame caused many to squeeze broken their brains.

  老師從小給我們的教導:
From young, teachers taught us :
  要做一個「有用」的人。

  要「成功」,不可「失敗」。
Must be a [Useful] person.
Must [Succeed], cannot [Fail].

  做一個世界上最有「成就」的人,最「成功」的人物。
Be one that is mots [Successful] in the world.

  然而,我卻喜愛「失敗」。
However, I like [Failure] most.

﹙二﹚

  當我說出我喜愛「失敗」,欣賞「失敗」,尊重「失敗」之時,眾皆嘩然,認為我標新立異,與眾不同。

  是的。我至今未承認我是「成功」。

  我認為,現在的我是「失敗」。完全的「失敗者」。

  我是一個徹徹底底,毫無一用,最是愚魯的「失敗」者。

  我漸漸的發覺,原來外表的「成功」,其實是「失敗」
請仔細的體會我這一句話
I gradually realised the fact that Exterior [Success], is really [Failure].

  我發覺了「成功」就是「失敗」的道理。
因為成功的時候,你會變得「一無所有」,「一貧如洗」、「空無一物」。……
I discovered that [Success] means [Failure].
Because when you are successful, you will become [Possessor of nothing], [Poor like washed clean], [Void of any material]. 

  什麼東西是你的?
What is yours?

即然什麼東西都不是你的,你不是一個失敗者嗎?
Since Nothing is yours, aren't you a Failure?


  我靜坐沉思禪定:
In silent pondering and meditation:

  原來「成功自滿」就是「失敗」。
Actually [Self prideful on success], is [Failure].

  反而,時時常存「失敗之心」,才能篤實的踏步前進。
On the other hand, always maintaining [Mindset of Failure], then can steadfastly progress forward.

我聯想起當年老師父常常教導我的一句話:
I recalled my Guru teaching me in the past with this statement:

  「做好每一件小事,就是作大事。」
Doing each small matter well, is equivalent to doing big matter.

  現在,我領悟到:

  「常存失敗之心,去做好每一件小事,不去期望成功。」 
Now, I realised that:
Maintaining Failure Mindset, go do each small matter well, do not hope for success.


﹙四﹚

  我在禪定的圓光中昇起。
In meditation, when Light orbs rises:

  「天才」就是「瘋子」啊!
Genius is Crazy!

  「聰明」就是「愚魯」啊!
Intelligent is Foolish!

  「剛強」就是「煩惱」啊!
Strong & Firm is Suffering!

  「成功」就是「失敗」啊!
Success is Failure!

  我承認,我現在已是「無為而為」、「無所為而為」、「一切無所謂」、「也一切無所畏」,我已「無我」,也「無欲求」,「居上居下均不要緊」,我「虛空一片」,我「隨緣自然」。……
I think that I am now [Functioning without Motive or Rewards], [Everything doesn't matter], [nothing to fear], I am already [selfless], also have [no desire and wish], [abide up or down also doesn't matter], I am [a slice of universal void], I am [as per affinity per nature].

  這算是「成功」?去他的。
This counts as [success]? Who cares.
  這算是「失敗」,正是也。
This counts as [failure], right on the dot.

﹙五﹚

  我常想,我是「失敗者」,於是從來不自滿,努力去從事每一件的小事,積極的去進行。

  我常想,我是「失敗者」,心中常存柔弱虔誠的心,毫無傲氣的剛強,我以失敗者自居,才能制心之妄動。 
I always think, I am a [Failure], always maintaining soft, meek, honest mindset, without any trace of strong, firm, prideful characteristic, I abide as a Failure, then can tame or counter unwholesome or frivolous motion of the heart (Mind).


  我常想,我是「失敗者」,就算有一點小小的成果也不欣喜,就算是一無所有也不憂。成功者會害怕失去,「失敗者」永遠不害怕失去。 ( A failure never need to be afraid of loss)

  我常想,我是「失敗者」,所以未來的失敗是理所當然,一點也不驚奇,但,假如「立了什麼」,那是天運。

  我常想,我是「失敗者」,因為無「得失之心」。
I always think that I am a Failure, because don't have [heart or mind of gain or loss].

  「失敗者」是,努力去做好每一件小事,至於成不成,去他的吧!
不去求,不去理會,不用管,不想。……

  「成功者」的驕氣與多欲,我均沒有。

  我這位「失敗者」,將要「隱居」了,將要消失在地球上,如風如雲如龍,莫知所終矣!

  我是「成功」?去他的吧!我才是「失敗者」呢!

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hahaha!

Grasp roughly what GM Lu is trying to share here?

Note that Pride or Ego is also one of the factor or derivative of 3 poisons of Greed, Aversions, Ignorance!


Cheers all.


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment