Monday, September 5, 2011

26-8-2011 Seattle Sebelum Acara Dimulai


26-8-2011 Seattle before eventFellow TBS students waiting for GM to come to lunch at TBS Big restaurant.
Once GM appears, everyone started to kneel and greet him.
Lunch was a big event too. Many students volunteered to help in the kitchen for a few weeks to prepare lunch and dinner for all that came to attend the big event to be held on 27th August 2011.
After lunch, GM gave blessing by touching all students' heads. The queue stretch from with Dining Hall, all the way to GM's office.
The sun is shining brightly and non of us bother about the heat. We just happily walk behind GM after receiving blessings.
GM also stayed out in the sun to talk to us and reluctant to enter the cool of his office premises.
GM, we all love you!
GM repeated the same for dinner too.

Translated by Lotus Nino Candra
Para murid TBS menunggu kehadiran Shizun untuk acara makan siang di resto besar TBS.
Saat Shizun hadir, semua orang segera berlutut dan menyambutnya.
Acara makan siang ini merupakan acara yang lumayan besar. Banyak murid yang turut serta membantu di dalam dapur selama beberapa minggu untuk mempersiapkan acara makan siang dan makan malam bagi mereka yang datang untuk menghadiri acara pada tanggal 27 Agustus 2011.
Setelah acara makan siang, Shizun memberikan pemberkatan dengan menyentuh kepala semua murid yang hadir. Antriannya memanjang dari ruang makan hingga ruang kantor Shizun.
Siang hari ini memang sangat panas tapi kami semua tidak ada yang mengeluh. Dengan senang hati kami berjalan di belakang Shizun setelah menerima pemberkatan. Shizun sendiri juga berada di bawah teriknya matahari untuk bercakap-cakap dengan kami. Beliau segan untuk memasuki kantornya yang sejuk.
Shizun, kami semua mencintaimu!
Shizun mengulangi hal yang sama pada acara makan malam.

Amituofo | Lotuschef | Pure Karma | True Buddha School

No comments:

Post a Comment