Monday, September 19, 2011

15-9-2011 Pikiran yang salah


15-9-2011 Evil view

The Noble 8 Fold Path [8 正道] from the 4th Noble Truth.

The Noble Eightfold Path

1.
Right View
Wisdom
2.
Right Intention
3.
Right Speech
Ethical Conduct
4.
Right Action
5.
Right Livelihood
6.
Right Effort
Mental Development
7.
Right Mindfulness
8.
Right Concentration


The Noble Eightfold Path describes the way to the end of suffering, as it was laid out by Siddhartha Gautama. It is a practical guideline to ethical and mental development with the goal of freeing the individual from attachments and delusions; and it finally leads to understanding the truth about all things.
Together with the Four Noble Truths it constitutes the gist of Buddhism.

Great emphasis is put on the practical aspect, because it is only through practice that one can attain a higher level of existence and finally reach Nirvana.

The eight aspects of the path are not to be understood as a sequence of single steps, instead they are highly interdependent principles that have to be seen in relationship with each other.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GM teaches us the same as Sakyamuni Buddha, to see the good and not the Evil of all matters.

Jumping to conclusion and persisting in Self View and acting out accordingly to force One's view on to others and correspondingly roused a Mob to support One's view to cause Disharmony all around is Creating Suffering.

The Mob's members in this instance just show no wisdom at all but follow the Leader blindly, seeing only his/her view as the Absolute True One.

From the recent bombardment, a Sentencing is already carried out by the Leader of the Mob. Therefore to please the Leader, the members just hit out viciously without further thought.
To them, following the Leader is the way to go.

When one reads the paragraphs written by the Mob, one can't help wondering how very simple it is for them to be roused to "War Status". Hahaha!

Cultivation is a simple term. Carrying it out as GM teaches is a completely different matter.

Many do not have the Right View to start with.

As GM shared with us in his book SWORD OF THE YOGI, even those leading cultivation in various chapters are going to the 3 Lower Realms as per White Tara.

Taking refuge for a REASON?

Most think of attaining Power! Won't go into Power again here.

A large number goes for "Get Rich Quick" as promised by chapters' representatives.

Some think that as long as they donate lots of money they don't need to attend regular cultivation.

Do you know that only through Cultivation you can Dictate your own Live/Death?

Donating funds and doing charity, you accumulate merits of auspiciousness that are to be use in the sentient realms only.

May I humbly suggest that each one of us, begin to understand the Noble 8 Fold Path and from now on, follow them to Enlightenment?

===
15-9-2011 Pikiran yang salah
Translated by Lotus Nino Candra

Jalan Utama Berunsur Delapan dari Empat Kebenaran Mulia.

Jalan Utama Berunsur Delapan

1.
Pengertian Benar
Kebijaksanaan
2.
Pikiran Benar
3.
Ucapan Benar
Kemoralan
4.
Perbuatan Benar
5.
Pencaharian Benar
6.
Daya-upaya Benar
Konsentrasi
7.
Perhatian Benar
8.
Konsentrasi Benar


Jalan Utama Berunsur Delapan menggambarkan cara untuk mengakhiri penderitaan. Hal ini telah dijelaskan oleh Siddharta Gautama. Jalan ini merupakan panduan praktis mengenai perkembangan moral dan konsentrasi sehingga seseorang dapat bebas dari kemelekatan dan khayalan; dan pada akhirnya menuju pada pemahaman mengenai kebenaran dari semua hal.

Jalan Utama Berunsur Delapan bersama dengan Empat Kebenaran Mulia bergabung menjadi intisari dari ajaran agama Buddha.

Penekanan khusus diberikan pada aspek praktisnya, karena hanya melalui prakteklah seseorang dapat mencapai tingkat eksistensi yang lebih tinggi dan akhirnya mencapai Nirvana.

Delapan aspek tersebut tidak untuk dipahami satu per satu secara berurutan, melainkan mereka adalah prinsip-prinsip yang interdependen dan saling berhubungan satu sama lain. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Shizun mengajar kita sama seperti yang dilakukan oleh Buddha Shakyamuni – yaitu untuk melihat kebaikan dari semua hal dan bukan keburukannya.

Meloncat pada suatu kesimpulan dan bersikeras dengan Pandangannya Sendiri serta bertindak berdasarkan hal tersebut untuk memaksakan pandangannya kepada orang lain, dan oleh karenanya menghasut massa untuk mendukung pandangannya yang selanjutnya menyebabkan perselisihan adalah Menciptakan Penderitaan.

Para anggota massa tersebut dalam contoh ini menunjukkan tiadanya kebijaksanaan sama sekali tetapi hanya mengikuti Pemimpinnya secara membabi buta – hanya melihat pandangan pemimpinnya sebagai yang paling benar dan absolut.

Dari kejadian pemboman (penyerangan) baru-baru ini, sebuah Hukuman telah diluluskan oleh Pemimpin Massa tersebut. Oleh karenanya untuk menyenangkan si pemimpin, para anggotanya menyerang dengan ganas tanpa berpikir lebih lanjut.
Bagi mereka, mengikuti si Pemimpin adalah cara yang sudah seharusnya mereka lakukan.

Saat seseorang membaca komentar-komentar yang ditulis oleh massa tersebut, dia akan langsung keheranan bagaimana mudahnya mereka digiring ke arah “Perang Status”. Hahaha!

Melatih diri adalah istilah yang sederhana. Tapi menjalankannya seperti yang diajarkan oleh Shizun adalah hal yang lain sama sekali.

Kebanyakan orang tidak mempunyai Pengertian yang Benar untuk memulai.

Seperti yang Shizun telah bagikan kepada kita di dalam bukunya PEDANG PUSAKA YOGI, bahkan mereka yang para pemimpin sadhana bersama di berbagai vihara akan jatuh ke 3 alam rendah seperti yang telah dikatakan oleh Sita Tara (Tara Putih).

Bersarana untuk sebuah ALASAN?

Kebanyakan orang berpikir untuk mendapatkan Kekuatan! Tapi saya tidak akan membahas mengenai Kekuatan lagi di sini.

Banyak orang yang menggunakan alasan “Cepat Menjadi Kaya” seperti yang dijanjikan oleh para perwakilan vihara.

Beberapa berpikir bahwa selama mereka mendonasikan banyak uang maka mereka tidak perlu menghadiri rutinitas sadhana bersama.

Tahukah Anda bahwa hanya melalui Pelatihan Diri maka Anda akan mampu mengatur Kehidupan/Kematian Anda sendiri?

Memberikan donasi dan melakukan aksi amal hanya akan mengumpulkan jasa-jasa baik yang hanya akan digunakan di alam samsara saja.

Dengan rendah hati saya sarankan agar kita semua mulai memahami Jalan Utama Berunsur Delapan dan dari sekarang mulai menggunakannya sebagai panduan untuk mencapai Pencerahan.


Amituofo / Lotuschef / Pure Karma / True Buddha School

No comments:

Post a Comment