Saturday, March 5, 2016

四無量心的口訣 - 無我 4 Immeasurable Heart's Key Secret – Selfless




Above: Lotuschef during her maiden dharma speech in Seattle, USA, on 7 November 2009. Main topic shared: The wonders of [4 Immeasurable Heart]!



蓮生活佛 > 師尊文集 > 75_真佛法中法 > 四無量心的口訣 - 無我

密宗的「四無量心」,其意義如下

  令一切眾生之樂,及樂因,永永不失,是慈無量。

  令一切眾生之苦,及苦因,永永脫離,是悲無量。

  令一切眾生永遠不斷喜樂,及喜樂之因,是喜無量。

  令一切眾生,遠離分別愛憎,苦樂善惡,悉皆平等,是捨無量。

  這「四無量心」就是「慈、悲、喜、捨」的心。

  簡單的解釋「四無量心」又如下:

  與一切眾生樂,名慈無量。

  拔一切眾生苦,名悲無量。

  見人行善或離苦得樂,深生歡喜,名喜無量。

  以上三心,捨之而不執著,或怨親平等,不起愛憎,名捨無量。

  這四無量心,能依禪定而修,可達色界梵天,因而被稱為「四梵行」,由無量心,引來無量之福。

  「蓮生活佛」在「密藏奇中奇」中有一文,即「無量心之觀」,這是發願度眾生的行者,所須修的「圓滿大覺」。
Living Buddha Lian Sheng mentioned in [Tantrayana's Unusual within Unusual], that is [Visualisation of Immeasurable Heart], this is a necessary cultivation of [Rounded Perfection Big Realisation] for a cultivator that vows to succour sentient beings.

  無量心就是「廣大平等」的心。
Immeasurable Heart is [Widespread Equality] kind of mindset/heart.

  我要大家密修「四無量心」,是將自身轉成等同微塵身,一一父母,一一冤親,一一眾生,均化為自己。

  其實這是自己,也即是「一一父母」,「一一冤親」,「一一眾生」。
當自己變化成一一眾生時,也就是「無我」
When Self transformed into all Sentient Beings, then is [Selfless].

  這「無我」,確確實實是四無量心的大口訣。

  要知道,一個人能忘卻自己,就無有私心,合於三法印之一的「諸法無我」印,能慈悲喜捨的人,一定是無私心的人,因無私,忘卻自己,自然而然終成了無量心。

  要進入無量心的無我思想,其依序是:
Want to enter Immeasurable Heart's Selfless mentality, need to adhere to:

  第一,先明白世事無常。
One, first understand all matters are impermanent.

  第二,再細思諸法無我。
Two, then minutely ponder on selflessness of all dharma.

  第三,想想無始以來,父、母、兄、弟、子女、朋友,以及六親眷屬,尚在輪迴之中,不知出離苦海,枉受痛苦,尚等待我去救援。
眾生「我執」太重了。
Three, ponder on as from time immemorial, father, mother, elder & younger brothers, offsprings, friends, and relatives & their families, still in transmigration, not knowing to leave sea of suffering, suffering in vain, still waiting for me to rescue. 
Sentient beings' [Self's attachment] too heavy.

  第四,我及眾生,為無明所覆,因惑造業纏使循環,今已識破因緣,固當次第修行,達即身成佛,然後運想自己與父母六親眷屬及一切眾生合一,求佛加被,普度脫困。
Four, Self and sentient beings are covered by Ignorance, because of confusion they create karma that entangle them in cycles, now realised the cause and effects, should firmly cultivate level by level, attaining body becoming Buddha, then use visualisation to merge self and all kins and sentient beings into One, requesting Buddha's empowerment, widely succour all in breaking free of entanglement or imprisonment. 

  何謂「無我」?

我們可以想想,我的一切名字,是真實的我嗎?
當然不是的。
我的肉身就是我嗎?
當然不是。
這一切悉皆不實

人的身體是因緣所成,其心識上的變化,亦是五陰所成,離識非有

  「我」根本非獨立性的實有。

  「我」是假有實無的。
「有我」是一切煩惱的根源

  明白了「無我」之道,「四無量心」可成。

  過去,常常有人問我,如何改變命運?
In the past, people often ask me, how to change fate?

  我答:「心若廣大平等,可以改運。」
I answered: Heart if widely equal, can change fate.

  「如何廣大平等?」
How to be widely equal?

  「無我。」我答。
[Selfless]. I answered.

  坦白說,若有一個人,能修行達於「無我」的境界,其人之心已無量,周遍天界,自然諸天均是護法,引生無量之福,一切災厄自當逸去而不著身。
Frankly speaking, if an individual can cultivate to attain [Selfless] level, this individual's heart already infinite or immeasurable, spreading over all Heavenly realms, naturally all Heavens are dharmapalas, leading to growth of immeasurable auspiciousness, all calamities naturally turn away and not touch/attach to body.

因為修行「四無量心」的人,不起顛倒妄想.無我無私,一切災厄不會著身。
Because this individual cultivate [4 Immeasurable Heart/mindset], Vikalpa won't arise, Selfness and unbiased, all calamities won't touch/attach to body.

同時了知一切法理,通達無礙的境界。
At the same time, fully comprehend all dharma theories, understanding of all unhindered levels.

  修成「無我」,身子已化為無,所以可以小至如微塵一般,任何細緻之地均可入。
Attaining [Selflessness], bodily form can transform to Nothingness/Void, thus can be minute like speck of dust, can enter any minute space.

  修成「無我」,身子可以變大,大至如宇宙上下十方,皆可包容。
Attaining [Selflessness], bodily form can transform to large, as large as universe's top and bottom Ten directions, also can take in.

  「無我」的境界,是述說不盡的,本來自性清淨涅槃,湛然如虛空,四無量心,離諸一切分別之相,言語道斷,心行處滅,聖者可親證之。
(The 4 Immeasurable Heart/mindset - distanced all dualistic forms)

  「無我」至小。

  「無我」至大。

  「無我」者,一切罪業全部滅除,既已「無我」,何為罪業?
[Selfless] individual, all sins destroyed, since already [Selfless], what is sins?

  「四無量心」的大口訣,就是「無我」。
The great key of [4 Immeasurable Heart/mindset] is [Selfless].
       
      Extract:
    我問廣才菩薩:I asked Guang-cai Boddhisattva:
     
    「為什麼仍然有眾生無法感應到慈心的光芒呢?」
    Why are there still sentient beings that can't feel/sense brightness of kind heart?
     
    廣才菩薩答:Guang-cai Boddhisattva answered:
     
    「有些眾生的心中,充滿了吃醋、嫉妒、憤怒、仇恨等等負面的心思。
    There are some sentient beings' minds that are filled with envy, jealousy, anger, hatred, etc...... negative kind of thoughts.

    更有些是非常驕傲和自負的,他們整個人是虛榮的堡壘。
    Still have some that are very proud and prideful, they are a whole castle of vanity.

    這些人顯得可怕又可憐。
    These people appear to be scary and pathetic.

    這一等人,當然無法感應到慈心的光芒。」
    This type of people, naturally won't be able to sense the brightness of kind heart.
     
    ~~~~~~~~~~

Extract: 

2009-11-07 要廣傳真佛密法 - 师尊开示 
Must widely propagate True Buddha Tantric Dharma - GM Lu's dharma speech

什麼叫做「大乘佛法」?

大乘佛法就是說視眾生重於自己的,叫做「大乘佛法」。
什麼叫做「小乘佛法」呢?小乘就是視自己重於眾生的,就是「小乘佛法」。
大小乘是這樣子分的。

所以,剛才蓮廚法師講的,「四無量心」、「菩提心」、「利他的心」最重,就是大乘佛法,可以成就佛。
Therefore, just now Reverend Lotuschef's statements of [4 Immeasurable Heart], [Boddhicitta], [Benefit Others' Heart] of most import, that is Mahayana's Buddha Dharma, CAN attain Buddhahood.


小乘佛法不能成佛,為什麼不能,因為他利己,沒有利他,沒有菩提心。
佛菩薩是有菩提心的,沒有菩提心只能夠證到阿羅漢,只能夠證到緣覺。
嗡嘛呢唄咪吽。

~~~~~~~~~~~~

Hahaha!
YES! 
「四無量心」[4 Immeasurable Heart]!

Transformation are infinite too!
All Situational responses and relevant applications to succour sentient beings!

Try to understand why GM Lu places this 「四無量心」[4 Immeasurable Heart] visualisation right in front of cultivation steps.

You can't progress if you don't understand what you are doing from the start!

I shared the greatness of this almost 7 years ago, and GM Lu shared the above article in March 1988.

Do you still believe those that alleged that Lotuschef bluff and lied about Cultivation techniques?


Cheers all.

Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment