Wednesday, August 1, 2012

师尊讲禪定大手印 Guru on Mahamudra [1]



by ADMIN on AUGUST 1, 2012
我在一次甚深禪定之中,我的花寶座一直的昇高,我頭上戴著「五佛寶冠」,有多位大聖賢僧隨侍我的左右,一同昇「兜率天宮」,見到了彌勒菩薩,及歷代的傳承祖師,此時彌勒菩薩及歷代傳祖師均在我的額上按了一按。要我在娑婆的人間世界,承擔了救度眾生的重任。
要我向天下生宣告,大家頂禮禪定大手印歷代的祖師,真誠的發露懺悔,這「無上密與大手印」是菩薩大轉法輪闡明正法的大功德,是一次密法大公開利益眾生的大法緣,這是向十方眾生施放大慈悲的佛力。凡是相信的,皈依的,修習的,皆是「有緣成佛」的大信眾。
歷代傳承祖師,齊至「彌勒菩薩」處,要我寫出「禪定大手印」的最高無上心法,叫眾生,身口意淨化,隨時準備同宇宙最高意識的心流交通,心靈同至上心靈對流,如上此廣度有緣。
Extracted from Guru’s book 51: pages 8 to 9.
Summary:- Translated by Lama Lotusechef.
History:-
During a samdhi session, Guru’s lotus throne rises high into Heavens and he has his 5-Buddha Crown atop his head; and there were several Sanghas serving by his sides ascending with him. He met Maitreya and all lineage gurus. Maitreya press on Guru’s head and instruct him to stay in Sentient realm and bear the burden of succoring sentient beings.
He was also instructed to announce to all to pay homage to the lineage gurus’ Mahamudra practices; sincerely vow to repent. Mahamudra represents merits of all Boddhisattvas compassionately turning the Dharmacakra, for the benefit of all.
For those that believe in this; taking refuge, cultivating, are those with affinity to become buddhas.
Guru was tasked by Maitreya to record Mahamudra in writing to aid sentient beings’ purification of Body, Speech, Thoughts. In doing so, enables one to communicate with the Universe.

No comments:

Post a Comment