Thursday, November 17, 2016

跌倒了之後 After a Fall


蓮生活佛 > 師尊文集 > 254_至尊的開悟 > 跌倒了之後

一個星期六的晚上,我們護摩法會已結束,在台灣雷藏寺吃完晚餐。
我給留下來的眾弟子摩頂。
摩完頂。
蓮勤上師遞給我等身的木棍。我一向有這樣子的習慣。
摩頂結束,接著是「打金剛棍」。
先起勢。
棍花。
掃。
砍。
劈。
挑。
點。
抬。
施。
把一支木棍,舞得虎虎生風,威風異常,姿態萬千,風雨不入。自己精神集中,手、腳、身子,滴溜溜的轉,木棍也隨身子轉。
但,木棍偶一閃失,脫手由左方飛了出去,我緊急去抓棍,沒抓到,只碰了一下棍身,棍子飛得更遠了。
我一急。
三步成了一步,追棍而去。
沒有想到地不平,扭了一下。
整個人往前跌倒,這下子重心不穩,雙手雙腳扒在地下。
(以一種狗吃屎的姿態)
當下。
周遭的弟子,叫了出來。
幾位保安急奔而至,扶我起來。
我自己檢查了我的身子,奇怪的是,扒下的身子很快,重力加速度,地很硬,是柏油石子。
雙手沒有破皮。
手沒扭傷。
膝蓋跪倒。
檢查了二個膝蓋,也沒有破皮,也沒有傷。
腳腕,沒有扭到。
摸一摸自己身子,也好好的。
(一點外傷及內傷都沒有)
我站立,持棍。
又打了二趟金剛棍,覺得一樣的虎虎生風。
霹靂電光轉。
**[The above detailed a certain incident whereby GM Lu lost grip on the rod he was using for Vajra-rod exercises.
His attempt to grab hold of the rod landed him face down on the floor.
The crowd sounded loudly their shock.
Security personnel rushed over to help.
GM Lu also checked and found no injury.
He continued the Vajra-rod exercises.]

我說:「我在那裡跌倒,就從那裡站起來!」
I say: From where I fall, from where I stand up!

事情才過了一夜。
消息很快,問候的接踵而至:
After one night, news of this incident spread swiftly and enquiries to my welfare continue to rush in:
新疆。Xin-jiang.
汶萊。Brunei.
紐約。New York.
瑞典。Swenden.
等等等等。…… etc.....
幾乎所有真佛宗弟子及陌生人全知道了!
Almost all True Buddha School's students knew!
這件事,使我領悟到,訊息的轉播,實在太可怕了。
This incident, let me realised that news transmission real scary!
有人說,我已進醫院,有人說,我已奄奄一息,有人說,我已病危。……
Some said that I admitted to hospital, some said that I am onto my last breath, some said I am critically ill. ........

我要告訴大家的是:I want to tell all of you:
現實的人間,有生必有死,有死必有生。但至尊的人,無生無死。
In Human realm's reality, if there is birth then there is death, have death then have birth. But Supreme beings, no birth no death.

跌倒、站立,站立的不喜,跌倒的不憂。
Fall down, stand up, stand up no joy, fall down no worry.

一切自然,一切任運。
Everything natural, everything execute at will.

如果有一天,你們看見我死了,也不用悲傷!
If one day, you all see me dead, also no need to be sad!

因為在這人間,根本就沒有什麼事發生過,有喜有悲,是執著故,明白否?
Because in this Human Realm, actually nothing has happened, have joy or sorrow is from fixation, understand?
~~~~~~~~~~~~~~~~

Hahaha!
What are the keys you picked up from this article?
A combination of keys shared and explained!
Find them, understand them and USE them!

With metta

Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef

No comments:

Post a Comment