Wednesday, May 4, 2011

4-5-2011 请求特别回向 Request for Special Dedication

Hi Lotuschef,
How's your holiday? Are you back in town?
Another good news to share with you. I had been serving this client of mine
for awhile, during
the last fire puja I wish being able to help him find something by month
end. And on the 30th
April, I had the deal. My sales in April was also the highest month for the
last 3 years :)
Can you help me do a special dedication to earth god this week? Which day
do you think is better?
During nirvana gardens event or fire puja event better?
Thanks a lot
Cheers


Special dedication for Earth Gods during fire puja/sutra dedication events -
Basic package - $688 per request
Enhanced package - $1288 per request

Individual package not in conjunction with our events - $2888 for basic & enhanced $3888
Note that for these packages, the offerings of food supplies will be donated to charitable organisation for distribution to the needies.

Other special request for bardo dedication:
In conjunction with group events - Incense package $128/$228/388/688/888...per dedication, not inclusive of sponsorship of offerings of food supplies & etc.

White matter chanting:- For the poor & needy - Free of charge. Conditions apply.
For all others from $3500 onwards.

Please contact Pure Karma Vihara : 96837009/ 98584256/92253757 for bookings or enquiries.

Amituofo
Lotuschef
TBS
Pure Karma Vihara

2 comments:

  1. y u put a fix price for your dedication event?is it too hard to follow wat Grand Master request as 'sui yuan'?

    ReplyDelete
  2. 榮譽董事一百萬
    最近,有位弟子給我看一份雜誌,是聖嚴法師創辦的「法鼓雜誌」。映入眼中的是「榮譽董事邁向二千名」,這是一個很大的標題。

    這位弟子分析給我聽,榮譽董事每名一百萬(台幣),二千名就是二十億。

    我一聽是「二十億」,大吃一驚!

    據我所知,聖嚴法師的「榮譽董事」制度,恐怕不是首創,他是跟著「慈濟功德會」的尾巴學的,他捉的只是尾巴中的幾根毛而已。「慈濟功德會」有多少榮譽董事,我不知道,我看只有天知道。

    「慈濟榮董」及「法鼓榮董」的事,我的弟子雙目瞪著我,含意甚深,而我故作老僧入定狀,裝得若無其事,莊敬自強,處變不驚。

    弟子說:「我們是否也來個真佛榮董?」

    弟子說:「我們不一定要建大學,蓋醫院,或是電視台。但真佛老人院,臨終關懷中心,安養院,這些也非錢莫辦啊!」

    有位弟子出主意:「既然榮譽董事一百萬,已經有慈濟及法鼓搶先作了,我們換個名稱吧!就叫『西方極樂世界榮譽公民』如何,參加者頒公民證,由師尊保證,決定往生西方!」

    我聽了弟子們的七嘴八舌,心中黯然神傷,雙目無神,表情淒楚。我說:「我對不起真佛宗,對不住真佛宗的推展。只因當年我答應了鳴和尚,此生度化眾生,不得規定價錢,只能隨意隨緣,我發了願,立了誓,至今無悔。但我亦知道,佛教事業無錢莫辦,我守我的誓願,但我並未規定弟子們要守我的誓願,也未堅持宗內委員、上師、法師要跟著我的誓願,所以你們要做,就去做,只是不要用我的名義。」

    眾人聽了,皆默然。

    繼續閱讀

    ReplyDelete